Blenderownia
Inne => Uwagi, błędy, propozycje => Wątek zaczęty przez: goten22 w 11.07.2017 00:38:47
-
Rozpisuje wszystkie fajne porady ze starego forum.
http://better.blender.pl/index.php?page=page10002#info
Może coś się Wam rzuci w oczy, albo coś chcielibyście dodać?
-
W Cyclesie nadal trzeba ręcznie fresnela dodawać? Jak tak to umieściłbym gdzieś wysoko jak to zrobić :P
A i oczywiście nieśmiertelne Ctrl+N przy czarnych artefaktach od normalek
Do fragmentu o hotkeyach obowiązkowo to:
http://www.giudansky.com/design/51-blender-map
-
Z moich propozycji co do FAQ można by dopisać na temat addonia Auto Tile Size Addon. Dopasowuje on automatycznie najbardziej optymalny rozmiar Tiles względem rozdzielczości, w której renderujemy nasz obraz.
http://adaptivesamples.com/2013/09/11/auto-tile-size-addon/
W dziale o przyśpieszeniu cycles myślę, że można by już wypomnieć o nowej opcji oszałamiającej. Niedługo powinna być w oficjalnym buildzie.
https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/cycles/settings/scene/render_layers/denoising.html
-
Dodałem.
A jak u was jest z literaturą papierową na temat grafiki? Pamiętam, że parę osób polecało książki o fotografii czy barwach, żeby złapać podstawy sztuki tradycyjnej nawet. Polecacie jakieś książki? Albo z jakimi mieliście do czynienia?
@tusiek gdzie jesteś? :(
-
"Color and Light" Jamesa Gurneya. Książka przeznaczona jest dla artystów korzystających zarówno z mediów tradycyjnych jak i cyfrowych, 2D i 3D. Grafik 3D znajdzie tutaj wiedzę pomocną przy kompozycji i oświetleniu scen. Od tego samego autora mogę również polecić "Imaginative Realism". Książka świetna dla aspirujących koncept artystów i podobnie jak przy pierwszej lekturze - przyda się w 2D i 3D.
-
Poleciłbym "Cyfrowe oświetlenie i rendering" Jeremiego Birna, ale kupiłem kilka lat temu i do tej pory nie zmęczyłem całości. Niemniej, sporo mądrości w niej jest, dosyć uniwersalnej, nie przeszkadza, że to książka z czasów przed PBR i podobnymi.
-
Kilka lat temu na studiach czytałem "Realizm" autorstwa Lindy Nochlin. Chociaż z dziedziny 3D nie ma tam ani słowa, myślę, że książka może być ciekawą inspiracją dla osób zainteresowanych zarówno tematyką wsi, jak i dla osób lubiących tematy związane z miastem okresu industrializacji.
Minusem jest to, że trudno dostać tę książkę, trzeba szukać po antykwariatach.
-
Dzięki za propozycje, dopisałem.
Kilka lat temu na studiach czytałem "Realizm" autorstwa Lindy Nochlin.
To jest ilustrowane? Bo zaciekawił mnie ten industrializm. :P Ale faktycznie ciężko dostać.
A macie może jakieś ładne wytłumaczenie czym jest PBR? Zarówno ogólnie jak i w Blenderze?
Coś pominąłem z największych youtubowych gwiazd Blendera?
Polski Kurs Blendera
http://polskikursblendera.pl/
Piotr Arłukowicz
Blender Cookie [ANG]
http://www.blendercookie.com/
The Guerilla CG Project. [ANG]
http://vimeo.com/user904568
Zbiór profesjonalnych filmów (videotutoriali), tłumaczących podstawowe pojęcia ze świata 3D. Te podstawy dotyczą wszystkich programów 3D, niezależnie czy jest to Blender czy Maya, czy też Max.
adaptivesamples [ANG]
http://adaptivesamples.com/
cgi.tutsplus.com [ANG]
https://cgi.tutsplus.com/categories/blender
Andrew Price - blenderguru
https://www.blenderguru.com/tutorials
Gleb Alexandrov
https://www.youtube.com/user/GlebAlexandrov/videos
Chciałbym wrzucić jakieś jakościowe filmy o sculpcie oraz modelowaniu z blueprintów, ale sam nie znam niczego dobrego. Może coś o modelowaniu broni, to zahaczy o sporo elementów (praca z subsurfem, unwrap itd.)?
-
To jest ilustrowane? Bo zaciekawił mnie ten industrializm. :P Ale faktycznie ciężko dostać.
Tak, chociaż nie były to ilustracje dobrej jakości. O ile dobrze pamiętam, było m.in trochę obrazów Moneta z dworcami kolejowymi w roli głównej, Daumiera skupiającego się bardziej na życiu miejskim, Adolpha Menzela. Itp.