Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: KrzysztofJ w 11.02.2018 09:01:38

Tytuł: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
Wiadomość wysłana przez: KrzysztofJ w 11.02.2018 09:01:38
Witam.
Mam tu plaszczyzne z materialem diffuse i glossy.  Na niej umiescilem logo z alfa channel i wszystko ladnie wygladalo, jak nalezy. Logo umiejscowilem za pomoca UW Unwrap. Teraz chce umiescic drugie logo z boku i miec kontrole nad rozmieszczeniem go na tej plaszczyznie. Nie wiem jak to zrobic. Probowalem miksowac ale nie wychodzi mi i nawet jak udalo mi sie ze sie pojawily dwa jedno na drugim (przenikajac sie) to nie wiem jak kontrolowac ich umiejscowienie. Na razie mam cos takiego jak na obrazku.
Tytuł: Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
Wiadomość wysłana przez: Hubert w 11.02.2018 11:04:12
Jak już masz tę wersję gdzie są loga jedno na drugim to  daj to:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/blender_render/materials/nodes/types/vector/mapping.html

między uv a vector "Image texture".
Tytuł: Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
Wiadomość wysłana przez: KrzysztofJ w 14.02.2018 05:59:12
Przepraszam ze sie nie odzywalem. Moja "normalna praca" mnie pochlonela. Wolalbym zeby moja nowa "normalna praca" to bylo 3d. Dziekuje za pomoc. Wszystko dziala. Ta recapture z dwoma obrazkami alfa skopiowalem z internet, ale pogubilem sie na poczatku. Jak napisales tak zrobilem, wpiolem Mapping. Wyszlo tak ze pierwszy obrazek byl zupelnie czarny a drugi, nowy polprzezroczysty. Przesunalem Factor do wartosci 1 i byl widoczny w 100% oczywiscie, ale ten pierwszy wciaz byl czarny. Pomoglo wypiecie Add Color (laczenia dwoch kolorow) z Factor Mix Color. Jednak aby dwa obrazki byly widoczne w 100% musialem przesunac Factor w Add Color do 50% czyli wartosci 0.500.
Polozenie nowego obrazka rugulowalem w Mapping. Musialem tez jednak zeskalowac odpowiednio aby proporcje nie byly rozne od oryginalu. Kiedy robilem mapping za pomoca UV Unwrap pierwszego obrazka to ten drugi byl zmapowany wedlug niego. Pierwszy ma dobra wielkosc i polozenie wiec wlasciwie nie potrzebuje Mapping, ale moze jednak zostawie, bo kiedy zdecyduje sie je oba poprzemieszczac to nie bede musial wchodzic w Edit Mode i mapping w Unwrap.
Ale obrazek 2 na plaszczyznie modelu w 3d ma proporcje zblizone do oryginalnych. Zeskalowalem to "na oko".
Czy jest mozliwe zeby mapowac dwa obrazki na jednej plaszczyznie niezaleznie w Unwrap?
Tytuł: Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
Wiadomość wysłana przez: Hubert w 14.02.2018 18:49:02
Możesz zrobić drugie UV

https://docs.blender.org/manual/en/dev/editors/uv_image/uv/layout_management.html

 i dać na początku/na vector obrazka, to:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/cycles/nodes/types/input/uv_map.html

i wybrać dla każdego osobne rozwinięcie UV.
Tytuł: Odp: Dwa obrazki z alfa channel i ich rozmieszczenie na jednym obiekcie
Wiadomość wysłana przez: KrzysztofJ w 14.02.2018 23:45:50
No tak, dzieki. Mam za malo doswiadczenia jezeli chodzi o zlozone teksturowanie. Musze wiecej poesperymentowac. Dzieki raz jeszcze za konkretne odpowiedzi i linki.