Blenderownia

Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: jatoja1717 w 07.01.2018 17:46:27

Tytuł: Problem
Wiadomość wysłana przez: jatoja1717 w 07.01.2018 17:46:27
Cześć,

Jestem użytkownikiem blendera już od kilku ładnych lat, ale dziś, podczas pracy na komercyjną wizualizacją napotkałem problem, którego nie potrafię zrozumieć.

Chcąc postawić nowy plik blendera (żeby poprzenosić ze starego tylko to co potrzebne) blender zaczął mi wyrzucać "out of memory". Dotarłem do tego, że nie może sobie poradzić z pomieszczeniem ludzkich skanów 3d. Dziwne jest to, że w starym pliku problem nie występował.

Ustawiłem sobie w starym pliku, na pustej warstwie wspomniany skan (model 3d) i tak samo zrobiłem w nowym pliku. Rezultat jest taki, że ten sam model, z tą samą, HDR'ką, z tymi samymi ustawieniami zajmuje większą ilość pamięci z karty graficznej w nowym pliku.
Proszę o pomoc.
Tytuł: Odp: Problem
Wiadomość wysłana przez: pxxl666 w 07.01.2018 18:02:21
przy renderze ? generalnie jak sa problemy z pamiecia to ratuje cie np render na passach i skladanie potem do kupy.
mnie rowniez pomagalo zmniejszanie tilesow . w komputrze mam 16 a na karcie 6 gb
Tytuł: Odp: Problem
Wiadomość wysłana przez: jatoja1717 w 07.01.2018 18:14:12
tak, przy renderze. Nie w tym rzecz. Chcę się dowiedzieć dlaczego takie jaja są..
Z passów przy tej scenie (w starym pliku ) nie muszę korzystać. W nowym jest problem, że render zabiera dwa razy więcej pamięci z karty i tym samym chce mnie zmusić do rozrzucenia sceny po warstwach. A karty nie mam małej (8gb).

Spróbowałem przed momentem takiego motywu:
Odpaliłem nowy, czysty plik. Importowałem tam model który mnie interesuje. Otexturowałem. Render. Peak 409 M
Skopiowałem ten model do starego pliku. Wkleiłem na pustą warstwę. Render. Peak 187.25 M

O co, kurde, chodzi..?!
Tytuł: Odp: Problem
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 07.01.2018 18:17:55
Brzmi dziwnie. A może coś z pakowaniem tekstur / kompresją pliku?
Tytuł: Odp: Problem
Wiadomość wysłana przez: jatoja1717 w 07.01.2018 18:42:44
Problem rozwiązany...

Już wyjaśniam  ;D

Stworzyłem sobie plik startowy z pewnymi ustawieniami początkowymi (startup file)..
Stary plik, w którym wszystko pięknie śmiga nie był stworzony w oparciu o ten startup...
W starym pliku sprytnie, zaznaczyłem sobie "Simplyfy" podczas renderu i wszystkie textury mi kompresowało do 2048..
W startup file Simplyfy nie jest zaznaczony więc tekstury mają swoje orginalne rozmiary (często-gęsto 8k..) więc naturalnie, że się nie mieściło na karcie ;)

Dziękuję za zaangażowanie w wątku ;) Mam nadzieję, że komuś się przyda.

Temat do zamknięcia.