Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: arcik w 04.01.2018 16:16:12
-
Witam wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem blendera. Postanowiłem zrobić cerkiew, znajdującą się w mojej miejscowości. Aktualnie utknąłem na czymś takim:
https://zapodaj.net/acb4947e223f5.png.html
Mam podstawową geometrię i teraz nie wiem co dalej :D Chodzi mi np o dachówki, jak myślicie, lepiej zrobić to jakoś normal mapami czy wymodelować?
https://zapodaj.net/eecd724aadc20.jpg.html
https://zapodaj.net/3ca9603472848.jpg.html
Dzięki z góry za wszystkie porady:)
-
Siemanko Arcik
Ładnie wyszedł Ci ten model bazowy, odpowiadając na pytanie uważam, że lepiej to będzie zrobić normal mapami, dla większej dokładności możesz też użyć displacementu, to nada dachówkom jeszcze bardziej relistycznego wyglądu. Dla mnie z modelowaniem byłoby masakrycznie dużo roboty i trudno byłoby ułożyc je na tym dachu.
Trzymam kciuki za efekty :) pochwal się jak zrobisz następny krok w projekcie.
Pozdro
-
Dzięki MieszQ :) zastanawiałem się właśnie nad tym displacement.. Ale nie wiem czy nie będzie to zbyt zasobożerne.. Jak myślisz? I spoko , jak coś wymodzę to podeśle, pozdro :)
-
Displacement sam w sobie jest zasobożerny, nawet bardzo, ale jest narzedziem ktore znaczaco podnosi poziom realizmu, wiec musisz sobie zadac pytanie, jak bardzo zalezy Ci ma realizmie ?
Jesli Bardzo, uzywasz displacement I normalmapy.
Jesli nieszczególnie, tylko normalmapy, ktore dają I tak bardzo dobry efekt.
Pozdro Arcik ;)
-
Zgadzam się z przedmówcą.
Nazwa pliku - Genialna! :D
-
Ok dzięki Panowie :D to nic, spróbuje użyć displacement :D A co do nazwy to.. nie mogłem się poprostu do tego zabrać 8) Pozdro :D
-
Displacement sam w sobie jest zasobożerny, nawet bardzo, ale jest narzedziem ktore znaczaco podnosi poziom realizmu, wiec musisz sobie zadac pytanie, jak bardzo zalezy Ci ma realizmie ?
Jesli Bardzo, uzywasz displacement I normalmapy.
Jesli nieszczególnie, tylko normalmapy, ktore dają I tak bardzo dobry efekt.
Pozdro Arcik ;)
Trochę tak, ale trochę nie. Dawanie dispa na detale zajmujące małą część sceny albo widoczne z daleka to często marnowanie zasobów.
-
Aby zaoszczędzić trochę mocy komputera można użyć opcji Adaptive w modyfikatorze SubSurf. Powoduje ona, że elementy położone bliżej kamery mają więcej poligonów niż te bardziej oddalone.
Wyjaśnienie tutaj:
https://www.blenderguru.com/tutorials/introduction-microdisplacements
-
Dzięki wielkie Panowie za rady. Narazie skupiłem sie na robieniu ścian, jak zabiorę się już za dach to wyślę screeny :) Pozdro ;)
-
Witam po przerwie :) Jestem na takim etapie jak na zdjęciu i zastanawiam się pomalutku nad teksturowaniem .. i nie wiem za bardzo jak to ugryźć.. Jak wy byście się do tego zabrali? Z góry dzieki!
-
Ja to bym zaczął od UV'ek. ;)
-
Siemanko! Udało się w wielkich bólach pociachać cerkiewke, wyszło coś takiego. Co myślicie? Dzieki za wszystkie porady ;)
-
Coś ze skalą chyba nie tak - drug odgromowy jest tak mocowany, że zmieściło by się w nim z pół okna... coś mi nie halo.
-
Chodzi o odległość od ścian ? :D jeżeli tak to on faktycznie jest tak przymocowany :D