Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: mobster w 22.12.2017 23:05:16

Tytuł: Problem z wyapleniem normal mapy
Wiadomość wysłana przez: mobster w 22.12.2017 23:05:16
Cześć
Próbuję wypalić normal mape na low poly. Część wysp uv jest nałożona na siebie, pobiera dane z tego samego miejsca na zapisanym obrazie. W jednym miejscu wypala błąd- dziwne kolory. Na modelu jest jedna UV mapa
Próbowałem rozkłądać uv ponownie, inaczej ustawiać względem high poly, wypalać z cage-m i dalej to samo.
(https://iv.pl/images/66722962336766509261.png)
(https://iv.pl/images/52853071997955637986.png)
Tytuł: Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 22.12.2017 23:14:24
Co do wypalnia kilku elementów w tym samym miejscu: Offsetnij te fragmenty i zostaw tylko pojedynczy.

Nie masz może normali tam poodwracanych?
I pytanie. Czym wypalasz?
Tytuł: Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
Wiadomość wysłana przez: mobster w 22.12.2017 23:20:36
Wypalam xNormalem. Sprawdzałem nie są poodwracane. Co do tego offset ocb?
Tytuł: Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 23.12.2017 16:03:27
Jeśli wiele faceów używa tej samej przestrzeni tekstury, a chcesz żeby tylko jeden fragment był użyty do wybake'owania to przesun wszystkie te powelające isę fragmenty poza prestrzeń 0-1. Najlpiej dopkładnie o 1 jednostę po X (aby nadal sie dobrze wyświetlały tekstury).
Tak jak tutaj:
(https://i.imgur.com/UNNAF2E.png)

Co do artefaktów. To nie wiem. Podeślij plik.
Tytuł: Odp: Problem z wyapleniem normal mapy
Wiadomość wysłana przez: mobster w 24.12.2017 18:34:07
Wypaliłem z przesunięciem wysp  i problem się powtarza. Zbudowałem nowe HP tej ściany skrzynki i dalej to samo. Wyrzuciłem wszystkie wyspy na bok i zostawiłem tylko te z którymi był problem i dalej to samo. Potem zrobię upload hp i lp.