Blenderownia

Prace użytkowników => Prace ukończone (3D) => Wątek zaczęty przez: Tvaroog w 21.12.2017 21:25:18

Tytuł: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 21.12.2017 21:25:18
Cześć,
Niedawno skończyłem animację dla formy wykonującej kanalizacje. Wykorzystałem kilka darmowych modeli - samochody, tramwaj, kościół i dwa inne budynki. Maszynę wymodelował konstruktor w Inventorze. Resztę zrobiłem w Blenderze. Wszystkie materiały są proceduralne.





Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: pxxl666 w 28.12.2017 12:41:44
noi git , bardzo mi sie podoba efekt wiercenia przy uzyciu koronki powrotnej. teraz breakdown heh
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 05.01.2018 13:41:50
Breakdown na szybko.
Użyłem dynamicznego subdiva, dlatego, żeby oszczędzić pamięci przyczepiłem do kamery maskujący stożek:

(https://i.imgur.com/XQQOrAe.png)

Materiał ziemi:

(https://i.imgur.com/l1OfN0j.png)

Materiał asfaltu:

(https://i.imgur.com/55T1b9w.png)

Żeby uzyskać efekt drążenia tunelu, użyłem dynamic paint + displacement:

(https://i.imgur.com/fRvtpkE.png)
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 06.01.2018 14:16:52
(Embedowanie YouTube'a nie działa):

Działa, działa, tylko trzeba dać samo ID filmu w tagach (końcówka linku), nie cały link:

[yt]3z06AC7AQFI[/yt]
Poprawiłem ci w pierwszym poście ;) Przypominam też o linku do galerii.
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 06.01.2018 20:31:36
Poprawiłem ci w pierwszym poście ;) Przypominam też o linku do galerii.
Dzięki. Link do galerii? Nie bardzo wiem o co chodzi.
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 06.01.2018 23:44:05
Tu masz wszystko wyjaśnione: http://www.blender.pl/index.php?topic=89.0
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: BogumiłZ w 13.01.2018 10:49:24
Bardzo ładna animacja, nawet nie chcę myśleć ile to kosztowało czasu i nerwów żeby ogarnąć te wszystkie patenty. Swoją drogą trochę nie rozumiem po co robić aż tak zaawansowane materiały do animacji (render times). Nie dostrzegłem w pełni potencjału tych wszystkich nodów które przedstawiłeś na obrazkach. Nie wytykam, że źle czy coś, po prostu staram się zrozumieć - może dowiem się czegoś nowego ;)

Pozdrawiam
B.
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 15.01.2018 11:56:25
Zalety proceduralnych tekstur chyba wszystkim są znane. Przede wszystkim nieograniczona rozdzielczość. Dzięki proceduralnym szumom można uzyskać odpowiednią ilość detali zarówno na zbliżeniach jak i na dalszych planach. Pozwalają zaoszczędzić ram, co jest ważne gdy się renderuje na GPU.
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 15.01.2018 16:58:55
Proceduralne oszczędzają ram?
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 16.01.2018 08:05:39
Według tej tabelki (https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/blender_render/textures/types/image/introduction.html): "Procedural Texture (...) Uses no or little memory; instead uses CPU compute power." Czyli renderuje się dłużej, ale zajmuje mniej pamięci.
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 16.01.2018 16:38:34
Cytuj
Image is mapped once to faces.
Nieprawda - mogą się powtarzać na jednym fejsie i 100x jak ktoś chce.
Cytuj
Affect the color and the alpha of the object.
A normalnych już nie dotyczy? Nieprawda.

Mi chodzi konkretnie o przypadek gdy dana tekstura już się renderuje - owszem sama w pamięci zajmuje, szczególnie te najprostsze, tyle co nic, bo to zestaw instrukcji jak ją wygenerować - ale właśnie ile to zajmuje PO wygenerowaniu?
Tytuł: Odp: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 18.01.2018 21:52:09
Nic.
To się nigdzie nie generuje (cache'uje), to jest na bierząco obliczane.