Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: brtk w 04.12.2017 11:49:40

Tytuł: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: brtk w 04.12.2017 11:49:40
Witam Wszystkich,
jestem świeżak w Blenderze, przeczesałem internet i nie dalej nie znam odpowiedzi na poniższe zagadnienie.
W biurze w którym kiedyś pracowałem używałem 3dsmaxa, teraz przesiadłem się prywatnie na blendera i ucząc się go doskwiera mi brak jednej funkcji. Mianowicie modelując w 3ds miałem historię użytych operacji dla każdego modelu.
Np. narysowałem boxa następnie nadałem na niego modyfikator Edit Poly, który pozwala na zmianę bryły poprzez kontrolowanie vertexów, krawędzi i płaszczyzn, zmieniałem go np rozsuwałem vertexy, następnie nakładałem kolejny raz Edit Poly i znów zmieniałem vertexy, i po czym znów robiłem to samo. I jeśli stwierdziłem, że model mi się nie podoba to mogłem usunąć 2 ostatnie modyfikatory wracając do pierwszej wersji Edit Poly która mi się najbardziej podobała. Taka opcja pokazywała historię obiektu i pozwalała mi zawsze wrócić do jakiejś wersji która mi się podobała najbardziej. Czy w blenderze jest podobne rozwiązanie?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 04.12.2017 12:20:37
Nie, to jest rozwiązanie charakterystyczne dla Maxa i części CADów (Inventor, Solidworks też mają podobne rozwiązania). W Blenderze masz tylko standardowe Ctrl+Z, a ilość kroków określasz w File-> User Preferences - > Editing.
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 04.12.2017 12:31:32
(https://i.imgur.com/E2g1FCk.png)
Lista otstnich kroków jest pod Undo History.
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: brtk w 04.12.2017 12:52:57
Tak czułem :/
A nie jakiś scryptów? nawet płatnych?
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 04.12.2017 16:19:00
Przed dodaniem modyfikataora bądź jakąś większą edycją możesz skopiować bryłę i przerzucić ją na jakąś inną warstwę. Jeżeli stwierdzisz że chcesz do niej wrócić to usuwasz tą na której aktualnie pracujesz a schowaną na innej warstwie przywracasz.
Drugi sposób - jak naciśniesz ctrl+Shift+S otworzy Ci się okno zapisu z nazwą twojego projektu podświetloną na czerwono. Naciskając Enter nadpiszesz plik ale jeżeli naciśniesz "+" na klawiaturze numerycznej do nazwy dopisana zostanie kolejna liczba. Na przykład tworzysz projekt moja_scena.blend po naciśnięciu ctrl+Shift+S a następnie "+" oraz Enter utworzysz nowy plik o nazwie moja_scena1.blend. To co zrobiłeś do tej pory jest bezpieczne i od teraz pracujesz na nowym pliku. Łatwo się połapać w historii plików a sama operacja zajmuje sekundę.
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: wefhy w 08.12.2017 09:14:04
To o czym mówisz to Shape keys ( a przynajmniej można tego używać w celu takiego backupu )
Nie modyfikujesz Basis, edytujesz keye. (Musisz je zaznaczyć, ustawić value na 1 i edytować z zaznaczonym). Gdy chcesz wrócić do podstawowej wersji mesha, ustawiasz wartość keya na 0, tworzysz kolejny, ustawiasz na 1 i edytujesz znowu ;) Często w ten sposób edytuję obiekty, bo mogę na przykład:
- powiększyć małpce nos
- otworzyć usta
- zmniejszyć uszy
- poprawić wielkość oczu
- cofnąć powiększenie nosa ;)
(w tym wypadku stosuję ciągłą edycję, więc nie cofam keyi do wartości 0, a jedynie dodaję kolejne z wartością 1). Jeśli chcę cofnąć którąkolwiek zmianę, usuwam ten key lub ustawiam go na 0.