Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: KrzysztofJ w 29.10.2017 21:43:36

Tytuł: Wymiarowanie. Jak ustawic tak aby bylo 3 miejsca po przecinku?
Wiadomość wysłana przez: KrzysztofJ w 29.10.2017 21:43:36
Modeluje bydynek i musi byc precyzyjnie. Do niedawna modelowalem tak jak chcialem, tzn. ustawilem na METRIC i na  cm. Bylo tak ze mialem trzy miejsca po przecinku, czyli np. 1.197 oznaczalo 1m19cm7mm.
Od jakiegos czasu, chyba po instalacji nowego Blendera, to sie zmienilo i mam tylko dwa miejsca po przecinku.
Jak widzicie modeluje czasmi z pomoca szczescianu ktorym odmierzam i uzywam funkcji snap.
Co zrobic aby bylo jak wczesniej?
Tytuł: Odp: Wymiarowanie. Jak ustawic tak aby bylo 3 miejsca po przecinku?
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 31.10.2017 20:01:23
Popatrzyłem, bo nie wierzyłem, że nie da się zmienić, ale faktycznie się nie da... Jakimś rozwiązaniem jest włączenie pluginu Measure Panel, ale nie jest to doskonałe rozwiązanie, nie pokazuje długości dynamicznie podczas edycji tak jak domyślne Edge Length. Możesz też wyłączyć całkowicie jednostki i wtedy będą 3 cyfry po przecinku... Nie wiem gdzie miał głowę ten kto to projektował  ::)

(https://snag.gy/o7Rgjs.jpg)
Tytuł: Odp: Wymiarowanie. Jak ustawic tak aby bylo 3 miejsca po przecinku?
Wiadomość wysłana przez: KrzysztofJ w 04.11.2017 00:45:41
Dzieki. Jakos dam rade. Jak potrzebuje az tak precyzyjnie, to wpisuje wartosci recznie. Np. przesun (G) na osi Y 1.255 (1m 25cm 5mm). Widze, ze przesuwa precyzyjnie, tylko trzeba wiedziec co sie wpisuje i jak ma byc. Do architektury czy innych jak ma sie dokumentacje to jest dobrze I zawsze mozna sprawdzic czy jest jeszcze jedna cyfra po przecinku ;) ale szkoda ze tego nie widac ewentualnej trzeciej cyfry po zaznaczeniu np. krawedzi lub plaszczyzny. Blender przesuwa precyzyjnie, ale zaokragla . Np. pomaranczowy szescian ma wysokosc 1.123 i zastal odsuniety od niebieskiego o 2.225. Po zmierzeniu za pomoca plaszczyzny I funkcji snap, widzimy ze Blender zaokragla. Szkoda, bo fajnie mi sie z nim modeluje, tak jak z 3ds max.