Blenderownia
Prace użytkowników => Prace ukończone (3D) => Wątek zaczęty przez: veti w 07.10.2017 22:38:42
-
Mój pierwszy test nowego viewportu.
Po więcej zapraszam tutaj: https://www.artstation.com/artwork/x68Q4
-
Trochę się wkopałeś, bo wszyscy będą patrzeć nie na model, a na Eevee ;) Samochód wygląda jak z jakiejś Frozy, ale mnie bardziej ciekawi, jakby to wyglądało, gdyby zbudować scenkę dla tego modelu.
-
Mógłbyś napisać coś o swoich technikach modelowania samochodów? Ostatnio próbuję się za to zabrać ale nie bardzo wiem jak ;D
-
@up
tu jest kilka fajnych:
https://cgmasters.net/free-tutorials/advanced-subsurf-modeling-techniques-to-avoid-pinching/
-
Mógłbyś napisać coś o swoich technikach modelowania samochodów? Ostatnio próbuję się za to zabrać ale nie bardzo wiem jak ;D
po opisie na artstation wnioskuje że mid-poly
sposobow jest kilka, jedziesz bez sub-d zaczynajac od prostego szkicu lub ewentualnie z jednym poziomiem sub-d, ale tam gdzie są ciecia dajesz sharp edges a wszystko pozniej akceptujesz by dodać bevele
-
Eevee nie obsługuje jeszcze "custom normals" a te były wymagane do poprawnego wyglądu modelu, dlatego dodałem SS (jako work-around).
Co do techniki modelowania to standardowo modeluje "base mesh" pod SS lvl1 z crease'ami potem aplikuje modyfikatory i zaczynam usuwać niepotrzebne loopy i edge'e, bo pierwotny target modelu to około 30k trójkątów (z wszystkim, tzn felgi, wnętrze itd). Na obłych krawędziach dodaje pojedyńczy bevel i naprawiam shading przez custom normals (dodatek Y.A.V.N.E).