Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Mateusz w 15.09.2017 15:33:19

Tytuł: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w 15.09.2017 15:33:19
Witam

Przy modelowaniu często używam operacji bevel w celu "fazowania" krawędzi. Następnie wykorzystuje Subsurf. Ostatnio jednak trafiłem na nową sytuację ( jak dla mnie) w geometrii modelu, gdzie wymienione wyżej modyfikatory powodują zniekształcenie. Starałem się modyfikować siatkę by unikać kątów rozwartych w face'ach oraz unikam n-gonów. Jednak w tej sytuacji nie mogę sobie poradzić. Załączam plik blendera oraz screenshot :)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
Wiadomość wysłana przez: Seter w 15.09.2017 15:41:47
Poprzez kliknięcie ctrl+R poprowadź linie wzdłuż siatki tak jak na obrazku.
Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w 15.09.2017 15:49:51
Próbowałem, sytuacja z bevel'em sie poprawia, niestety na matcap'ie widać problem z krzywizną powierzchni.
Tytuł: Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 15.09.2017 16:09:04
http://topologyguides.com/
Ta strona jest bardzo pomocna przy modelowaniu z subdivem
Tytuł: Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
Wiadomość wysłana przez: PawelB w 17.09.2017 18:50:01
Zobacz teraz. Nie jest idealnie, ale może ujdzie.
Dodałem trochę loopów. Bevel dałem dwa razy i dla każdego oddzielnie ręcznie ustawiłem Vertex Groups.

(https://i.imgur.com/LMW5wEj.jpg)

Plik .blend wrzucam w załączniku.
Tytuł: Odp: Bevel z Subsurf powoduje problemy z geometrią
Wiadomość wysłana przez: Mateusz w 17.09.2017 22:38:12
Faktycznie, wygląda to najlepiej. Patrząc na siatkę można stwierdzić, że nie ma ani trójkątów ani n-gonów czyli jest elegancko. Dzięki bardzo za pomoc :)