Blenderownia

Newsy => Newsy na głównej => Blender => Wątek zaczęty przez: freeqstyler w 06.09.2017 13:55:49

Tytuł: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 06.09.2017 13:55:49
Pod tym linkiem (https://www.blender.org/2-8/) możecie znaleźć świeżą listę nowości w nadchodzącym Blenderze 2.8.

Źródło: BlenderNation
Tytuł: Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 06.09.2017 20:07:08
Wygląda to coraz profesjonalniej, ale boję się tego Eevee. Zastanawia mnie na ile to będzie pomagać niż przeszkadzać. Ważne jest żeby to co widać w viewporcie mniej-więcej odpowiadało temu co dostanie się na renderze. A ciężko mi uwierzyć, że kilkugodzinne smażenie czegoś w Cyclesie da taki sam wynik jak obracanie sceny w viewporcie w 60fps'ach. Ciekawi mnie na ile będzie można temu ufać i czy osiągnięcie podobnych efektów na renderze i we viewporcie nie będzie wymagało więcej zachodu niż to konieczne.
Tytuł: Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
Wiadomość wysłana przez: freeqstyler w 06.09.2017 21:40:49
Ja natomiast nie mogę się doczekać. W pracy robię często wizualizacje stoisk targowych i zaprzęgnięcie do tego Eevee zamiast Vraya będzie sporym odciążeniem. Ciekawe też, czy Eevee będzie konkurować z Marmosetem na polu rendererów czasu rzeczywistego...

O Cyclesa się nie martw, Cycles jest jako osobny renderer i renderowany podgląd też jest dostępny. Nie widzę tylko żadnej opcji podglądu Solid/Wire ale nie wierzę żeby tego nie dodali w późniejszym czasie.
Tytuł: Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
Wiadomość wysłana przez: PawelB w 07.09.2017 00:55:46
Też nie mogę się doczekać, aż wyjdzie eevee. Myślę i mam nadzieję, że ten silnik pokaże swój potencjał w animacji.  Renderowanie animacji w Cycles wymaga cierpliwości mnicha tybetańskiego, albo komputera z NASA. Wydaje mi się, że przy fotorealistycznych renderach Eevee poczciwego Cycles (na razie) nie zastąpi. Chociażby odbicia światła w materiale glossy, eevee ma okej, ale to nie jest ta jakość co Cycles.
Czy może nowy blenderowy real time engine ma szanse z Marmosetem, tego nie wiem, ale i tak mi się podoba.
https://www.youtube.com/watch?v=cxIrEKmVS_s

Co mnie martwi w wersji 2.8 to nowe UI i system warstw, jeśli tego nie skopią to będzie ok.
Tytuł: Odp: Podsumowanie nowości w Blenderze 2.8
Wiadomość wysłana przez: Terminus w 07.09.2017 14:36:53
Ja mam nadzieję, że będzie jak wtedy kiedy pojawił się cycles - w pierwszym etapie skorzystał na tym także internal, który dorobił się na tyle niezłego podglądu, że przez dłuższy czas na słabszym wtedy sprzęcie używałem podglądu z internala przy modelowaniu budynków.
Pewnie z czasem eevee i cycles się połączą a na razie jakieś drobne testy pokazywały mi, że już pod 2.79 RC Cycles żwawiej renderuje te same sceny.