Blenderownia

Prace użytkowników => Work in progress (WIP) => Wątek zaczęty przez: Lukasz w 31.08.2017 16:48:25

Tytuł: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 31.08.2017 16:48:25
Postanowiłem zrobić coś na weekly cg challenge, temat to 'steampunk device',
Póki co niestety chyba nie wygląda zbyt steampunkowo  :-\
Model jest oparty na PZL P.11

(http://s2.ifotos.pl/img/untitled2_qhwhrqw.png)
(http://s5.ifotos.pl/img/p113jpg_qhwhrqa.jpg)
(http://s5.ifotos.pl/img/p112jpg_qhwhxpp.jpg)
(http://s6.ifotos.pl/img/p11jpg_qhwhxph.jpg)
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 31.08.2017 22:01:58
(https://us.v-cdn.net/5021068/uploads/editor/yu/m1skbioi4nna.png)
postępy i testowy render
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 01.09.2017 11:32:29
Do steam punka to powinien chyba mieć silnik parowy. Przydałyby się jakieś śruby, rurki i zębatki. Do tego materiały powinny wyglądać jak z XIX wieku. Np. skrzydła są zbyt gładkie - powinny z nich prześwitywać elementy konstrukcyjne, jak w samolotach z pierwszej wojny. Inne elementy też są zbyt dokładnie spasowane - wszystko powinno wyglądać trochę jak poskładane na śmietniku.
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: PawelB w 01.09.2017 12:54:13
Model bardzo fajny, ale przydało by się więcej steam i jeszcze więcej punk. Myślę, że śmiało mógłbyś powycinać jakieś dziury w poszyciu i tam umieścić wspomniane przez Piotra zębatki tryby rury itp. Generalnie machiny steampunkowe nie muszą podlegać prawami fizyki, więc aerodynamiką nie ma się co przejmować.
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: mrys w 01.09.2017 22:12:11
A ja niestety mam wrażenie, że model cierpi na SSS*.





SSS -  Subdivision Surface Syndrom
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 02.09.2017 17:58:04
A ja niestety mam wrażenie, że model cierpi na SSS*.

Domyślam się o co chodzi ale jakbyś mógł doprecyzować, w których miejscach :)

Co do designu mam problem bo chcę genralnie uniknąć wtykania w niego dużej ilości rurek i zębatek, które wyglądają na nieuzasadnione, a wygląda na to że w pewnym sensie na tym polega steampunk :)
(https://us.v-cdn.net/5021068/uploads/editor/8r/tskvhxgfw3q6.jpg)
Linie podziałów blach i nity zrobię height mapą
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: mrys w 02.09.2017 19:51:55
Z tym Subdivision Surfece Syndrom chodzi o to, że właściwie każdy element jest tutaj nim potraktowany. Nie ma praktycznie ostrych krawędzi - wszystko jest miękkie i obłe. To nawet ma swój styl, ale jest to styl "z przymrużeniem oka" - trochę kreskówkowy, karykaturalny. Jeżeli tak miało być to OK. W innym przypadku "mechanika" (w opozycji do organiki) nie lubi SS. Albo inaczej - lubi, żeby stosując go zadbać o krawędzie.

A co do zawartości steampunku, to zgadzam się z opinią, że gdzieś ci on trochę ucieka... Może to bardziej dieselpunk?
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: araneus w 03.09.2017 22:37:21
Po pierwsze - koncepcja. Trochę to wygląda tak, że wziąłeś model p11c i wsadziłeś mu silnik odrzutowy w d... znaczy... pod ogon, co wymusiło zmianę podwozia. Trochę w tym za mało pomysłu. Do tego dochodzą błędy konstrukcyjne takie jak za krótkie przednie podwozie (bez amortyzacji) i wlot silnika w innej osi niż wylot (ale to może tylko błędne wrażenie).
Przede wszystkim pomyśl jak rozbudować pomysł: może jakieś dodatkowe silniki (rakietowe?) albo działko gatlinga pod skrzydłami, rury, katownice itp. Dużo mogą tez pomóc (albo zaszkodzić) materiały - bruk zniszczenia, wgniecenia, rysy.
Mam nadzieję, że nie zniechęciłem swoimi uwagami :)
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 11.09.2017 18:57:56
Dzięki za komentarze  :) trochę się obijałem i musiałem dokończyć na szybko, dlatego wygląda słabo  ::) ale czegoś tam się nauczyłem, następny będzie lepszy  :P
(http://www.blender.pl/MGalleryItem.php?id=425)

Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: mookie w 13.09.2017 12:48:19
Bardzo ładny samolot, rzeczywiście pewnie można by jeszcze podrasować render, szczególnie w postpro, ale i tak solidna praca, gratulacje!
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 13.09.2017 22:30:35
Dzięki  :)
Myślę, że teraz trochę lepiej
(http://www.blender.pl/MGalleryItem.php?id=426)
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Terminus w 14.09.2017 11:47:59
Jakbyś jeszcze pomyślał nad lepszą dynamiką kadru, czyli samą kompozycją renderu np. bardziej od przodu i z przechyłem [skośnie przez ekran]?
Tytuł: Odp: 3D: Samolot
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 14.09.2017 22:11:08
(https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/007/337/980/large/szymon-lukaszuk-p11-3.jpg?1505419100)
(https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/007/338/012/large/szymon-lukaszuk-p11-2.jpg?1505419194)
Trochę się tym pobawiłem, chyba już tak zostawię i zacznę coś innego  :D