Blenderownia

Blender praktycznie => Inne programy => Wątek zaczęty przez: GrzesMAN w 23.08.2017 20:42:58

Tytuł: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: GrzesMAN w 23.08.2017 20:42:58
Mam problem z cieniowaniem w UE4.
Scenę robiłem w blenderze - modele i UV, a resztę w UE4.
Nie znalazłem jakiegoś konkretnego forum odnośnie UE4 dlatego piszę tutaj (jak ktoś zna to proszę o podanie).

Po przeliczeniu świateł wszystko mi się wywala - pokazuje bardzo złe cieniowanie.
Gdy na przykład ruszę obiektem lub przypiszę mu pivot point to widać, że modele są ok.
Dzieje się pewnie dlatego, że dla "ruszonego" obiektu potrzebne jest ponowne przeliczenie świateł co w rezultacie psuje jego wygląd.

Siatki są ok, ich UV są rozłożone dobrze. Często to tak proste obiekty jak ściany itp.
Kierunek normali jest prawidłowy.
Nie jestem specem w UE4, bardziej mega początkującym więc mam nadzieję, że coś gdzieś robię źle i wystarczy zmienić jakieś ogólne ustawienia bez ingerowania w projekt.

Na screenach pokazuję o co mi chodzi, są też screeny z obiektów przed i po poruszeniu.

(https://s29.postimg.org/ox5b4aw1v/Snap-2017-08-22-22-00-05.jpg) (https://postimg.org/image/ox5b4aw1v/)(https://s29.postimg.org/k4vhsv1dv/Snap-2017-08-22-22-01-27.jpg) (https://postimg.org/image/k4vhsv1dv/)

(https://s29.postimg.org/663du51hf/Snap-2017-08-22-22-01-53.jpg) (https://postimg.org/image/663du51hf/)(https://s29.postimg.org/4fkcsnjyb/Snap-2017-08-22-22-02-50.jpg) (https://postimg.org/image/4fkcsnjyb/)

(https://s29.postimg.org/bk261or7n/Snap-2017-08-22-22-13-00.jpg) (https://postimg.org/image/bk261or7n/)(https://s29.postimg.org/3slg34n2b/Snap-2017-08-22-22-13-33.jpg) (https://postimg.org/image/3slg34n2b/)

Widać kiepskie cieniowanie na fotelu ale ok, może siatka jest źle ale co ze ścianą?
Oglądałem siatkę i w UE i Blenderze i jest ok, normale też.

Nie mam pomysłów już. Kwestia jakości przeliczania światła w scenie też już sprawdzona.
Tytuł: Odp: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: goten22 w 24.08.2017 14:26:54
Pamiętam, że stary UDK miał jakiś problem z vertex grupami. Trzeba było je rozdzielać ręcznie dla ostrych krawędzi, albo walnąć modyfikator edge split. Może spróbuj dodać edge split, zaaplikować i dopiero eksportować.

Albo może nie rozłożyłeś UV pod lightmapę i robi się to automatycznie i robi jakieś overlappy tam.
Tytuł: Odp: UNREAL ENGINE SHADING PROBLEM
Wiadomość wysłana przez: Wookie w 24.08.2017 16:46:29
Sprawdź który kanał UV masz używany do generowania lightmap w UE4 (Domyślnie UE4 ma ustawiony kanał UV dla lightmap na 1 a Twoja UV jest prawdopodobnie tylko na kanale 0). Sprawdź też czy nie masz pokrywających się wysp na siatce UV.