Blenderownia
Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: KrzysztofJ w 30.03.2019 21:24:54
-
Czy ktoś z was ma problemy z renderingiem w wersji 2.8? Mam scene wnetrza, ktora w wersji 2.79 wyglada dobrze przy 3000 samples, indirect light clamping na 3.0 i bez denoising. Szum jest znikomy. W 2.8 i te same ustawienia wyglada jakby bylo tylko 200 samples. Dałem na 9000 samples i nadal wygląda kiepsko. Oczywiscie lepiej jak wczesniej ale nie jest to do zaakceptowania. Uzywam oswietlenia HDRI i powierzchni z Emission Shader.
-
To sa moje ustawienia, ktore czesto uzywam.
-
Ja miałem w 2.80 tak, że na CPU renderowało mi szybko i bez szumu, a na GPU powoli i ze strasznym szumem.
-
przy wykorzystaniu w 2.8 CPU+GPU render jest skończony - krachem
-
Piotr, u mnie zmiana na CPU (i5) nie przyniosla zadnych zmian w jakosci rendera. Ten sam szum i dluzej renderuje niz GPU. Takze musze ratowac sie denoisingiem, bo nie mam zamiaru ustawiac na 20 000 samples, haha. Mam nadzieje ze Cycles w 2.8 bedzie dzialal jak nalezy. Moim zdaniem za duzo czasu poswiecaja na projektowanie nowego wygladu ikonek i tabelek. Moze znajdzie sie ktos kto napisze nowego Cycles ktory bedzie wymiatal i nikt nie bedzie myslal o V-ray, Octane lub Corona :)
-
Za tydzień może Cycles bedzie działać lepiej. Bo teraz jest tak, że coś działa, potem programiści zaczynają coś poprawić i przez tydzień to coś jest do dupy, a potem działa lepiej. Takie uroki używania nieukończonego programu.
Te ikonki, czy ogóleni interfejs to tylko część zmian. Dużo zmienia się pod spodem, np. w kwestii wykorzystania wielu rdzeni procesora.
-
Wiem, ze zmiany zachodza glownie pod spodem graficznej oprawy i mam nadzieje ze bedzie to wersja stabilna. Zobaczymy czy cos sie zmieni w jakosci renderingu. W jednym z wywiadow z wyznawca 3DS Maxa usluszalem ze najnowesze ulepszenia Maxa pogorszyly jego dzialanie i czesto sie wiesza lub kraszuje. Mam nadzieje ze tak nie bedzie z Blender 2.8. Pozdrawiam
-
Jakiej karty używasz?