Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Slov86 w 11.06.2023 12:00:28

Tytuł: Skąd brak symetrii?
Wiadomość wysłana przez: Slov86 w 11.06.2023 12:00:28
(https://zapodaj.net/images/cc1bd4a25ae95.png)

Witam, próbuję zrobić taką bryłę, skąd brak symetrii gdy ustawiam szerokość krawędziami wedle konkretnych osi? S+np X
Tytuł: Odp: Skąd brak symetrii?
Wiadomość wysłana przez: Slov86 w 11.06.2023 12:12:04
Wklejam Cube, formuję prostopadłościan, następnie krótsza ściana przy centrum spodka jest węższa wedle osi X.

(https://zapodaj.net/images/9289d9564c812.png)


Następnie chwytam górne dłuższe krawędzie i zmniejszam między nimi odległość wedle osi X.

(https://zapodaj.net/images/bc679a259b96d.png)


Jeszcze niezmieniany cube aby pokazać że spodek jest bez żadnych nierówności:
(https://zapodaj.net/images/83230261b1114.png)
Tytuł: Odp: Skąd brak symetrii?
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 11.06.2023 22:06:29
Kształt ktory tworzysz jest niemożliwy do odtworzenia za pomocą prostych quadów.
(https://i.imgur.com/KAIBBJD.png)
A ponieważ GPU umieją renderować tylko trójkąty to podczas renderingu jakoś blender musi ztriangulować tego quada i wychodzi ze z lewej i z prawej inaczej to trianguluje więc masz różnice.
(https://i.imgur.com/CqUQTgp.png)