Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: siemieniaka w 29.09.2017 13:41:08
-
Witam. Otóż aktualnie modeluję Doomhammer'a z universum Warcraft'a. Znalazłem bardzo ładnie wykonane logo klanu Frost Wolf i chciałbym je wyciąć w modelu, w ściance. Mój zamysł jest prosty. Chciałbym na model, a dokładnie głowę młota, nanieść path tego logo, a następnie po prostu, hmm, popchnąć środkowe linie do środka, aby całość wycięcia wyglądała jak wykuty dłutem. Mam nadzieję, że wyraziłem się najprecyzyjniej jak potrafię. Otóż zrobiłem w Inkscape plik svg, zaimportowałem go do Blendera, ale nie potrafię nanieść go na model, żeby w jakiś sposób stał się integralną częścią modelu lub po prostu wtopić go w ścianę, ani nawet go wyciąć.
Proszę o pomoc. W załączniku dodałem dwa pliki, które pomogą zrozumieć sytuację. Jeden to logo, a drugi to model z perspektywy, której chciałbym to "wtopić" w model. Jestem początkującym użytkownikiem Blendera i wiem, że może być to dla was błahe pytanie.
Edit. Zmieniłem curve w mesh, ale jedyne co udało mi się zrobić to przy jej pomocy wyciąć w modelu to logo. Wygląda też fajnie, ale to nie jest to, ponieważ to młot z kamienia, a nie z plastiku i środku nie jest pusty. Mógłbym połączyć tylne ścianki, aby zamknąć model, jednak będzie to chyba zbyt czasochłonne. Wciąż szukam innego rozwiązania.
-
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, ale chodzi tobie o to, że by wyciąć kawałek obiektu innym obiektem? W załączniku dodałem screena, jak ja to rozumiem (wyciąłem głowę małpy w sześcianie). To o to chodzi?
-
Chodzi o to, żeby przenieść path tego logo do modelu młota, tak żeby mozna było tym łatwo manipulować.
-
Jeżeli chcesz, aby obiekt wektorowy (krzywą) "wtopić" w normalny model, to nie wyjdzie... Ale można zamienić krzywą na geometrię (ALT+C) i wyciąć tak jak ja to zrobiłem wyżej. Dobrze rozumuje? To zdjęcie co przesłałem pokazuje rozwiązanie problemu?
-
To co pokazałeś to już dawno zrobiłem. Napisałem edit na ten temat i dołączyłem model z wyciętym logiem. Problem jest tylko taki, że pozostaje dużo pustego miejsca i model staje się otwarty, a chciałbym go ładnie zamknąć. Może coś poradzić w tym temacie?
-
Ten sposób co ja pokazałem nie ma problemu z otwartym modelem, wszystko automatycznie się zamyka (wypełnia ścianami), więc nie wiem w czym problem.
Edit.
Spróbuj zrobić tak:
Wybierz swój młot i dodaj do niego modyfikator boolean, z listy wybierz Difference i wskaż swoje logo, kliknij Apply i będzie śmigać.
-
Trzecie zdjęcie, które wskazuje, że osiągnąłem to o czym mówisz, ale chciałbym zamknąć te dziury po wycięciu, ponieważ to kamień, a nie plastik. To młot wykuty z kamienia, nie jest wydrążony i nie powinien być. Jak najlepiej to wszystko zamknąć. Łączyć te face'y manualnie?
-
Mówię ci że modyfikator boolean nie zostawia żadnych dziur. Na zdjęciu, które ja wysłałem dokładnie widać, że geometria "zamknęła się" po tym jak wyciąłem głowę małpy w sześcianie.
Możesz mi wysłać ten model? Zobaczę co tam nie działa.
-
Ja bym to zrobił bump mapą. Boolean to za dużo roboty, moim zdaniem - a efekt taki sam.
-
Oczywiście, można spokojnie dać normalmapę lub mapę wysokościową, ale temat jest o robieniu dziury, więc staram się pomóc.
A boolean to jakaś minuta roboty... kilka klików i po sprawię.
Później można zrobić bake wszystkich detali na model lowpoly, jeżeli potrzeba.
-
Wychodzi na to, że tym sposobem nie uzyskam pożądanego efektu, więc wybrałem inne rozwiązanie. Wymodeluję bok młota używając tego logo jako background image. Jak zrobię co należy to podeślę wyniki pracy.
-
Witam. Odkopuję wątek pod 4 dniach, ponieważ byłem zajęty realną pracą. Przysiadłem dzisiaj w wolnym czasie i ogarnąłem temat tak jak chciałem, aby to wyglądało. Podsyłam zdjęcia oraz plik .blend, żeby wyjaśnić efekt końcowy. Pytanie jest teraz proste. Czy jest możliwość w przyszłości robić coś takiego tylko szybciej?
-
Wiem, że mogę cię tym wnerwić, ale powiem to po raz kolejny: Zrobiłem to poprzez boolean i wszystko działa, nie zostają żadne dziury itd. wszystko ładnie zamknięte i dostaje taki sam efekt jak ty.
PS.
Sprawdziłem z twoim modelem i wszystko zadziałało tak jak pisałem wyżej. Klik na młot, dodaj modyfikator boolean, wybierasz model, którym chcesz ciąć (w moim przypadku małpa, u ciebie to będzie model tego logo), klikasz difference i Apply. Naprawdę działa i zajmuje około 1min.
Wrzucam również zdjęcie na potwierdzenie.
PS2.
Pozwoliłem sobie przejrzeć twój model i zalazłem pewien problem, który może ci w przyszłości trochę krwi napsuć (gdy będziesz renderował lub eksportował model do silnika typu Unity czy Unreal). Jak masz tą kulkę u góry i dookoła są takie kolce, one mają źle ustawione tzw. normals, czyli "patrzą się" w złą stronę (do środka). Wystarczy, że zaznaczysz je i naciśniesz CTRL+N lub W i Flip normals :). (to również wysyłam na zdjęciu)
-
Przyznam, że nie sprawdzałem normali, więc dzięki za radę :) Kiedyś przy renderach miałem problem z normalami i zajmuję się flipowaniem kierunków dopiero jak ukończę model. Właśnie to dziwne, że udało Ci się to wyciąć przy pomocy boolean. Ja z tym walczyłem cały dzień i ciągle zostawała mi niezamknięta przestrzeń, której nie mogłem zamknąć...
P.S. Jednak boolen podziałał. To mój wzrok mnie oszukał i utwierdził w przekonaniu, że tam nie ma face'ów i walczyłem dalej bez sensu. Jednak nauczyłem się też czegoś przy okazji robienia tego samodzielnie od podstaw, czyszczenia edge'ów itd :)
A co ogólnie sądzisz o modelu? Nabiera to kształtów? Rękojeść nadal do kompletnego przerobienia.
-
Co do modelu to wygląda całkiem calkiem, muszę przyznać że nawet mi się podoba :)
Tylko zdaje mi się że rękojeść powinna być trochę dłuższa, bo trochę nieproporcjonalnie to wygląda (to tylko moje zdanie).
No i oczywiście jeżeli dążysz do wyglądu bardziej "PRO" to przydało by się jakieś sculptowanie, więcej szczegółów... wiesz jakieś mini dziury, zadrapania, nierówności itd.
Więc ogólnie mysle, że wszystko idzie w dobrym kierunku i chętnie zobaczę co z tego wyjdzie :) (mam nadzieję że podeślesz dalsze wyniki pracy), a no i w razie problemów, napisz, pewnie coś wymyślimy :)
-
Planuję właśnie iść w stronę pro. Uznałem, że to będzie najlepszy sposób na nauczenie się większość funkcji, szukanie rozwiązań problemów i nauka. Wracam do grafiki już trzeci raz i teraz nie mam wymówki, bo albo wszystko albo nic. Komp mam spoko, więc render to nie problem, brak trochę czasu, bo praca dzienna to 250h w miesiącu, ale nie ma, że się nie da :)
Możesz polecić jakieś książki lub tutoriale na yt?
-
Może to wyglądać strasznie, ale tak mam kilka kanałów godnych polecenia:
Blender Guru
Pierric Picaut
MrSorbias
Grant Abbit
Zacharias Reinhardt
Mas Baco
Gleb Alexandrov
Remington Graphics
CG Cookie Blender
Blender
CG Geek
CG Masters
WayWard Art Company
TooEazyCG
Blended
Sardi Pax
The CG Ninja
Reymante Martinez
CG Tutor
Piotr Arłukowicz
Darren Lile
Blendcraft Creations
Blender Diplom
I oczywiście, jeżeli po tym wszystkim jeszcze będziesz miał siłę to polecam sprawdzić moje dzieła na YT (w sygnaturce mam podany link)
Mysle że na jakiś czas Ci starczy :D
-
Wróciłem do modelu, żeby dodać kolejne wycięcie znaku z drugiej strony, ale coś nie gra. Zewnętrzny pierścień wycina bardzo fajnie, ale wilk w środku zostaje wtopiony w całości. Czy ktoś może się temu przyjrzeć? Podsyłam .svg
-
Są dwie możliwości:
1. Zamieniasz krzywe z pliku .svg na geometrię (ALT+C), ekstrudujesz trochę i robisz tak jak wcześniej, czyli dajesz boolean. Teraz zaznaczasz głowę tego wilka i obniżasz ją trochę, aby nie była taka płaska.
2. Przecinasz model na pół i dodajesz mirror modifier, dzięki czemu model stanie się symetryczny.
-
Okazało się, że plik svg był po prostu zbyt skomplikowany najwidoczniej, ponieważ po "wyczyszczeniu" głowy wilka ze zbędnych dodatków w postaci cienia itd wszystko poszło bez problemu. Czasem zastanawiam się czy to ja coś robię źle czy to po prostu blender wariuje momentami. Raz wychodzi, raz nie wychodzi.
-
Poleciałem trochę do przodu z moim modelem, zająłem się detalami i trochę kombinowałem ze skórą owiniętą wokół rękojeści. Oto wynik, aczkolwiek tekstura jest tylko 1024x1024 oraz samo owinięcie robiłem na szybko dzisiaj przed pracą, więc jest do poprawy. Oświetlenie to też parodia :)