Blenderownia
Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Kubik w 20.04.2020 23:34:12
-
Cześć, pracuję nad symulacją ognia z silnika rakietowego i napotkałem pewien problem. Chcę aby płomień miał dużą prędkość, charakterystyczną dla silników tego typu, więc zwiększyłem parametr initial velocity normal na 5. Problem w tym, że im ta prędkość jest większa tym ogień szybciej....znika. Wygląda jakby ogień był wyemitowany tylko na początku i "rozdmuchany": https://imgur.com/yjJg7mO (https://imgur.com/yjJg7mO)
Dlaczego tak się dzieje? Jak mogę emitować ten ogień z obiektu cały czas, ale ze zwiększoną prędkością?
-
Używasz najnowszego blendera, czy 2.7x?
W każdym razie w B2.82, są 3 rzeczy, które wpływają na czas spalania:
1. W ustawieniach Domain zmniejszenie parametru Fire > Reaction speed o połowę wydłuża czas spalania dla szybko wydmuchiwanego płomienia.
2. W ustawieniach Flow, aby ogień ciągle się wydobywał, ustawiłem Flow behavior na Inflow.
3. Żeby płomień nie zdmuchnął sam siebie można jeszcze dla Flow zwiększyć parametr Fuel.
-
Tak, zapomniałem napisać, że pracuję na 2.82a. Reaction Speed mam tutaj już ustawione na 0.1, w ustawieniach Flow zachowanie również na Inflow.
Poeksperymentowałem teraz z tym parametrem Fuel o którym piszesz i choć nieco potrafi on spowolnić ten efekt rozwiewania ognia to jednak niewiele to pomaga :/
Tutaj Fuel ustawiłem na maksymalna wartość 10, a Initial Velocity pozostawiłem na 5:
https://www.youtube.com/watch?v=dRXIrHqq7lQ&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=dRXIrHqq7lQ&feature=youtu.be)
-
A podeślij plik .blend z samym ogniem, może coś wymyślę wieczorem.
-
Dzięki za fatygę, tutaj jest link: https://drive.google.com/file/d/1UIgVVyzUX1lrOf10I9XFjQ0a_-PrZjSP/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/1UIgVVyzUX1lrOf10I9XFjQ0a_-PrZjSP/view?usp=sharing)
-
Wykombinowałem tyle, że gdy ogień wydobywa się z dużą szybkością, to potrafi sam siebie zdmuchnąć. Obejścia są 2:
a) zwiększyć ilość paliwa
b) na drodze płomienia ustawić zapalniki, które na nowo rozpalą zgaszone paliwo
W pliku rakieta_a.blend w ustawieniach kółka zwiększyłem Surface Emission (tak jak ilość paliwa, jest ograniczone do 10).
W pliku rakieta_b.blend pod rakietą dodałem mały emiter ognia, który zapala się, kiedy "oryginalny" płomień wygasa i podpala paliwo na nowo (w pięćdziesiątej klatce).
https://drive.google.com/open?id=14ZQ_nzSMNv34lXrDgvOOpy8DZfnKH3lu
Nic lepszego nie wymyśliłem, daj znać, czy pomogło to coś.
-
Dzięki, pomysł z zapalnikiem całkiem ciekawy ;)
Pokombinowałem jeszcze trochę i udało mi się osiągnąć dobry efekt wyłączając Initial Velocity i zastępując je wiatrem: https://www.youtube.com/watch?v=4476TIXvizI&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=4476TIXvizI&feature=youtu.be). Teraz pozostaje to dopracować, ale działa mniej więcej tak jak chciałem.