Blenderownia
Blender praktycznie => Oświetlenie i rendering => Wątek zaczęty przez: Diablo w 24.09.2017 02:14:41
-
Nie wiem zbytnio jak to nazwać ani do jakiego działu dać, dlatego daje tutaj i opisuje to jak ja to widzę, otóż przy renderze dostaje takie szumy, tak to się chyba nazywa, nie jest to dobry obraz, wiecie może co robię źle? Jak to "naprawić"? Może mam coś źle ustawione? Jestem bardzo początkującym użytkownikiem blendera i ogólnie zaczynam dopiero z grafiką 3D, renderem etc.
Z góry dzięki za pomoc i przepraszam jeśli to zły dzial i źle opisany temat.
w załączniku screen
-
Woda i szkło raczej sporo szumią. Renderuj dłużej i sprawdź ustawienia clamp - punkt 2.8 http://www.blender.pl/index.php?topic=103.msg431#msg431.
I to też poczytaj: https://www.blenderguru.com/articles/7-ways-get-rid-fireflies.
-
W Blenderze 2.79 wprowadzili opcję o nazwie Denoising (w zakładce Scene), po wlączeniu tego i ponownym wyrenderowaniu blender będzie starał się usunąć wszelkie szumy. Może to prowadzić do rozmycia renderu, ale można pobawić się opcjami, więc powinno się udać :)
Tu masz więcej o tym: https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/cycles/settings/scene/render_layers/denoising.html
-
Pobawiłem się wszystkimi opcjami, które daliście, niestety efekt został ten sam, jakbym ustawień nie zmieniał.
Dziwne bo robię to z tutoriala i u tej osoby wszystko jest okej od razu, chyba, że coś przeoczyłem z ustawieniami, w co wątpię. Na marginesie dzięki za pomoc.
Daje linka do tutoriala na yt:
https://www.youtube.com/watch?v=ZlXFZOuIw7Y&index=19&list=PLrjIgEdKLivjz6DvsBeALC0NUQ2Mf2ro_
-
To spróbuj na GPU i dłuższy render. Czasem musi szumieć. ;)
-
Zapomniałem zapytać wyżej jak zrobić dłuższy render? Bo fakt jak dam GPU to jest troszkę lepiej, ale nie wiem jak ustawić długość renderu, w sensie żeby był dłuższy.
-
Zwiększ ilość sampli
(https://cdn.tutsplus.com/cg/uploads/legacy/355_Blender_Still_Life/39.jpg)
-
Dzięki za pomoc, ale niestety nic z tego. Przerobię ten tutorial jeszcze raz od początku, może coś źle faktycznie zrobiłem, bo on tam ma idealnie wszystko.
-
Niewiem jak to renderujesz, ale musisz wiedzieć, że Denoising działa TYLKO po wyrenderowaniu poprzez przyciśnięcie F12, lub przycisku render, zwykły podgląd, czyli SHIFT+Z lub zmiana 3D view na Rendered nie będą miały tego efektu.
Może też być tak, że dałeś za mały rozmiar słońca (przy małych źródłach światła mogą pojawiać się szumy, szczególnie przy materiałach typu woda/szkło).
-
Jestem głupi i nie renderowałem przez F12 tylko przez podgląd właśnie. Dzięki za pomoc i cierpliwość. Pomogło, nie ma szumów.
-
Żaden problem :)
To były moje pierwsze posty na tym forum i od razu pomogłem, jest satysfakcja :D