Blenderownia
Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: mariuszi28cg w 16.01.2021 14:34:07
-
Mam plane(Podłoga) np: 10 metrów na 10 metrów. Na tej podłodze(plane) chcę symulować pewne zjawiska fizyczne.
Połowa powierzchni (10 m na 5 m) ma przyspieszenie ziemskie 9.81 m/s^2 a druga połowa powierzchni (10 m na 5 m) na przykład 5 m/s^2.
Zakładamy że przyspieszenie Ziemskie się nie zmienia wraz z wysokością.
Czy można to jakoś zrobić ?
Czy można wpływać na Globalne grawitację za pomocą textury,vertexów lub w inny sposób ?
-
Z tego co widzę, to Blender nie ma opcji na stworzenie obszaru z inną grawitacją. Ale w niektórych przypadkach można spróbować inaczej. Część symulacji, jak cząsteczki, tkaniny czy ciecze, mają w ustawieniach coś takiego jak Field Weights. Tam za pomocą suwaka możesz osłabić lub wzmocnić działanie różnych sił na ten jeden konkretny obiekt.
Nie znam sposobu, aby użyć tego z Rigid Body.
-
Dzięki za odpowiedź.
Tak chodzi mi głównie o Rigid Body.
Na tej stronie: https://blender.community/c/rightclickselect/bTgbbc/
można składać propozycje o nowych funkcjach w Blenderze ,jeżeli będzie dużo feedbaków to jest dużo prawdopodobieństwo ,że uwzględnią tę funkcje w następnych wersjach Blendera. Ja taką propozycje złożyłem.
Na razie są tylko 3 "Like". I większe polubienia tym deweloperzy wezmą na warsztat tą funkcję "Global Gravity".