Blenderownia
Prace użytkowników => Work in progress (WIP) => Wątek zaczęty przez: alex w 07.11.2017 22:38:25
-
Będę tutaj wrzucał różne testy związane z blenderem, blenderem i houdinim, nowymi branchami w blenderze itd. itd.
Na początek test mantaflow, blender 2.79.
(https://i.imgur.com/OEWMxl4.png)
(https://s1.postimg.org/1br4d6v43z/mantaflow_alex3d.gif)
https://vimeo.com/241770982
-
To mantaflow ma jakąś przewagę nad blenderową symulacją cieczy? To ma jakiś plugin do Blendera, czy trzeba się pieścić, żeby zaimportować symulację?
-
Sam sobie odpowiem: Mantaflow będzie nowym systemem płynów i dymu w Blenderze, który ma zastąpić starsze wersje tych symulacji. Manta będzie potrafiła przeprowadzić symulacje zarówno dymu jak i cieczy. Rewolucji chyba nie będzie (może generowanie cząsteczek dla piany, bąbli itp), ale nie wgłębiłem się w temat. Ma być dostępna od blendera 2.8. Teraz można pobrać testową wersję Blendera 2.79 z nowym systemem z tej strony http://graphicall.org/1199
-
Jeżeli to będzie nadal 300 suwaczków i zależności by przelać wodę ze szklanki do miski to się to może nazywać nawet GhtFgokCokCmok i tak wielu się od tego odbije. Ale po testach widzę, że nie koniecznie.
-
Rozpocząłem betatesty addona Flip Fluid.
Test nr 1 whitewater
(https://thumbs.gfycat.com/FortunateNeglectedLeafhopper-size_restricted.gif)
-
Mega! Wygląda świetnie!
-
@Jerry, Flip Fluid zapowiada się bardzo obiecująco.
Test obstacle i adaptive time stepping.
(https://thumbs.gfycat.com/AdmirableSpryFanworms-size_restricted.gif)
https://gfycat.com/AdmirableSpryFanworms
-
Ten Flip Fluid jest w czymś lepszy od blenderowej symulacji?
-
@Piotr, tak to zupełnie inna jakość symulacji cieczy - Flip Fluid będzie dostępny w formie płatnego addona w blendermarket.
Blenderowy system jest dość archaiczny. Dużo zasług w tym, że w blenderze w ogóle istniał fluid system ma Nils Thuerey - naukowiec uniwersytecki, zdobywca "tech-oscara", ogólnie rzecz biorąc gość z nawyższej półki w tym temacie. Wprowadzał pierwsze solvery w blenderze coś około 2005 r. (circa about blender 2.4). Mantaflow to też twór Nilsa - jeden z jego studentów integruje aktualnie ten silnik z blenderem - efekty są dość ciekawe, choć na tę chwilę wydaje mi się to rozwiązanie jeszcze dość toporne jeśli chodzi o użytkowanie i "wyczucie symulacji" (skalowalność "domain" i wiele innych kwestii w ustawieniach) - tu masz kilka przykładów https://twitter.com/hashtag/mantaflow
Wracając do Flip Fluid to faktycznie możliwości są duże - w pomyśle coś zbliżonego do Bifrosta (twórca FLIP FLUID bazuje na metodzie PIC/FLIP, rozwiązaniach od Roberta Bridsona). Obliczenia są dość szybkie (z częściowym wspomaganiem GPU). Skalowalność też jest dobra - można robić realistyczne symulacje na większą skalę typu ocean/rzeka/wodospad itd. Flip Fluid w aktualnej postaci to symulacja cieczy, nie dymu (tu przewagę ma Mantaflow). Nie ma też aktualnie integracji z modyfikatorem w stylu ocean modifier - niestety nie można zrobić w tej chwili gładkiego przejścia jak w Houdinim, że np. fale oceanu synchronizują się z falami symulacji, ale to może się zmienić. Jestem w trakcie testów i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - bardzo mocne narzędzie, wygodne w użytkowaniu, przemyślane. Tu masz konkretny przykład możliwości (FLIP FLUID + fracture modifier): https://gfycat.com/ConsiderateFlickeringAmberpenshell
Na razie dla celów nauki skupiam się na prostych testach, ale mam takie 2-3 projekty, gdzie mam chęć zrobić trochę większe symulacje.
-
A jest Flip Fluid bardziej przewidywalny od blenderowego rozwiązania? Blenderowa ciecz do kurwicy mnie doprowadza.
-
"jest w czymś lepszy od blenderowej symulacji"
To da się być w ogóle gorszym od Elbeema w '18 :D?
@alex Fajnie, że w końcu powstają systemy cieczy z prawdziwego zdarzenia do Blendera.
Fajnie te wszystkie demka wyglądają.
-
@Piotr, w zasadzie blenderowy fluid nigdy do niczego się nie nadawał. Flip fluid jest bardzo stabilny, także nawet przy dużej ilości cząsteczek działa jak należy.
@ Zuorion, no wreszcie będzie można jakiegoś FX-a zrobić z wodą :)
Test w stylu "Górski Potok":
https://gfycat.com/SentimentalFlippantCarpenterant
Grid cell count: 10 800 534
Fluid particles: 17 850 000
Whitewater particles: 600 000
-
Jeszcze jedno podejście:
https://gfycat.com/ShadowyAcceptableGuanaco
-
Cholernie podoba mi się ten wirek, co się tworzy w dolnym rogu w zagłębieniu. Nie wiem czemu :)
-
Splash test. Pierwsze testy nowej wersji Flip Fluids (9.0.5.4 experimental) na małej rozdzielczości symulacji. Kilka cząsteczek poszybowało w kosmos - symulacja zagotowała się przez dość skomplikowaną strukturę kamieni jako Obstacle.
Grid cell count: 14 515 200
Grid cell width: 0,17
Splash 1
(https://thumbs.gfycat.com/PossibleTotalGiantschnauzer-size_restricted.gif)
https://vimeo.com/335809946
Splash 2
(https://thumbs.gfycat.com/DelightfulFatherlyHammerheadbird-size_restricted.gif)
https://vimeo.com/335808702
-
Ile godzin taka symulacja się przelicza (i na jakim sprzęcie: CPU, GPU?, RAM, SSD?)?
-
Kolejny test Flip Fluids, niska rozdzielczość, bez particles. Pracuję nad morską sceną z molo. Na tę chwilę sprawdzam fizykę Flip Fluid i czy współprace z ocean modifier.
https://vimeo.com/389934108
https://vimeo.com/390545581
-
Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids.
https://vimeo.com/452121067
(https://max3d.pl/uploads/monthly_2020_08/58399250_ldza_whitewater3_simres_513_icosphere.thumb.png.a0d83b3c8c19e5ea98b0ad51b8eed934.png)
-
1. Ile coś takiego się przelicza?
2. Porównywałeś może FlipFluids do Blenderowej Manty?
-
@Piotr 300 klatek w tym przypadku to była jedna noc, na przeciętnym komputerze do grafiki.
Flip fluids pod wieloma względami wypada lepiej, jakość i prędkość obliczeń, kontrola, ale ma słabą integrację z innymi symulacjami w blenderze. Tu ma przewagę mantaflow.
-
Dzięki
-
https://vimeo.com/469213825
-
https://vimeo.com/498103223
-
Dwa ostatnie tematy
https://vimeo.com/498103223
https://vimeo.com/533302601
-
Te molo to też symulacja?
Rzeka bardzo fajna. Szkoda, że tak płasko te dno zrobiłeś, bo mnie np zupełnie skala przez to się rypie - ryby zauważyłem dopiero na breakdownie (ale oglądałem słabej jakości ten film) słupek poziomu wody - realizm +500 ale też go tam nie widać. Ale symulacja i materiały sztosik. :o 8)