Blenderownia
Blender praktycznie => Animacja i symulacje => Wątek zaczęty przez: Kubik w 26.02.2021 19:08:26
-
Cześć!
Zacząłem pracę nad eksplozją w Blenderze 2.82 i wróciłem do projektu po kilku miesiącach. Najpierw otworzyłem go w Blenderze 2.91, dzisiaj w 2.92 i w obu przypadkach jest ten sam problem. Symulacja wygląda zupełnie inaczej. Jedyne co robię to otwieram ten sam projekt w oryginalnym 2.82 i teraz w 2.92, wypalam ją w obu i porównuję te same klatki. Nie wiem z czego to może wynikać.
Eksplozja jest tworzona za pomocą cząsteczek, w pierwszej klatce ustawiam ich rozmiar w symulacji na 4, po kilku klatkach schodzę do 1. Tutaj wygląda to tak jakby te rozmiary cząstek były inne (mniejsze w 2.92) na dodatek dym i ogień zachowują się zupełnie inaczej (w 2.92 ogień jest widoczny dużo dłużej, jest go więcej-inne zachowanie parametru Dissolve?).
Tutaj macie przykład tej samej klatki w 2.82:
https://imgur.com/dsXVs64 (https://imgur.com/dsXVs64)
I 2.92:
https://imgur.com/AENP4mv (https://imgur.com/AENP4mv)
Czy ktoś wie o jakichś dużych zmianach w Mantaflow od czasu 2.82/83? Trochę to irytujące, bo chciałem wykorzystać w projekcie niektóre nowości z 2.92, ale symulacja wygląda dużo gorzej niż wcześniej. Dochodzenie ręcznie do tego jaki parametr może się inaczej zachowywać jest bardzo czasochłonne, zwłaszcza jak na projekt "po godzinach" na który dziennie znajduję z godzinę wolnego czasu......
-
Od 2.82 przy każdym wydaniu coś poprawiali przy fluidach, ale raczej nie ma tam większych zmian:
2.82 https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.82/Physics
2.83 https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.83/Physics
2.90 https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.90/Physics
2.91 https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.91/Physics
2.92 https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.92/Physics
-
W 2.90:
Updated gravity: Matches world gravity now (fluid buoyancy behaves differently compared to 2.8x releases).
Może to jest jakaś wskazówka....ale przydałaby się jakaś informacja jak przełożyć stare na nowe, bo eksperymentowanie na ślepo z czekaniem godzinę na rezultat to tak średnio fajna opcja.
-
Nie wiem, czy to jakakolwiek pomoc, ale sam kiedyś animowałem eksplozję i miałem dziwny problem. Jak zmieniłem jakąś opcję w ustawieniach domeny dymu lub emitera, to nie przeliczało mi tego poprawnie. Cały czas dostawałem jakąś losową kulkę ognia bez dymu. Podobną do tego, co masz na drugim screenie. Za każdym razem przed przeliczeniem symulacji na nowo musiałem dodać jakiś obiekt oddziałujący na dym. Np. nowe pole siłowe lub przeszkodę. Dopiero po dodaniu lub usunięciu obiektu z domeny, coś się resetowało i eksplozja wraz z dymem były poprawnie kalkulowane. To było lata temu, jeszcze przed Blenderem 2.80, więc nie wiem, jak to się ma do twojej sytuacji.