Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Slov86 w 11.06.2023 12:00:28
-
(https://zapodaj.net/images/cc1bd4a25ae95.png)
Witam, próbuję zrobić taką bryłę, skąd brak symetrii gdy ustawiam szerokość krawędziami wedle konkretnych osi? S+np X
-
Wklejam Cube, formuję prostopadłościan, następnie krótsza ściana przy centrum spodka jest węższa wedle osi X.
(https://zapodaj.net/images/9289d9564c812.png)
Następnie chwytam górne dłuższe krawędzie i zmniejszam między nimi odległość wedle osi X.
(https://zapodaj.net/images/bc679a259b96d.png)
Jeszcze niezmieniany cube aby pokazać że spodek jest bez żadnych nierówności:
(https://zapodaj.net/images/83230261b1114.png)
-
Kształt ktory tworzysz jest niemożliwy do odtworzenia za pomocą prostych quadów.
(https://i.imgur.com/KAIBBJD.png)
A ponieważ GPU umieją renderować tylko trójkąty to podczas renderingu jakoś blender musi ztriangulować tego quada i wychodzi ze z lewej i z prawej inaczej to trianguluje więc masz różnice.
(https://i.imgur.com/CqUQTgp.png)