Blenderownia

Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Piotr Kolanko w 13.03.2023 10:11:53

Tytuł: Jak płaską geometrię zagiać w cylinder
Wiadomość wysłana przez: Piotr Kolanko w 13.03.2023 10:11:53
Dzień dobry tak jak w temacie proszę o poradę. Chciałbym zagiąć geometrię, którą udostępniam na zdjęciu
w cylinder, w ten sposób stworzyć rodzaj kubka z płaskorzeźbą.
Załącznik
Bardzo proszę o poradę, domyślam się, że jest to mega podstawowa kwestia, nie mniej liczę na Państwa pomoc.

Drugi sposób jaki mi przychodzi do głowy to czy teksturą da radę wypalić geometrię, poniżej dodaje zdjęcie kubka, chciałbym by ciemniejszy niebieski był wypukły, ale prawdziwie wypukły tak bym mógł sobie wydrukować 3D taki kubek
Załącznik

Może są jeszcze jakieś sposoby? jak rysunek wektorowy nanieść na kształt kuba 3D by osiągnąć efekt płaskorzeźby, będę wdzięczny za podpowiedzi.
Tytuł: Odp: Jak płaską geometrię zagiać w cylinder
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 13.03.2023 12:54:32
modyfikatorem simple deform, albo curve z okragłym obiektem curve
Tytuł: Odp: Jak płaską geometrię zagiać w cylinder
Wiadomość wysłana przez: Piotr Kolanko w 13.03.2023 22:25:18
Rozsypuje się, tworzy skomplikowaną, rozrzuconą geometrię.
Tytuł: Odp: Jak płaską geometrię zagiać w cylinder
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 14.03.2023 19:13:20
Nie widzę efektu i użytego modyfukatora, więc zgaduję, że poziome krawędzie są zbyt długie, aby owijały się wokół cylindra.

Podsyłam plik .blend z przykładem, jak zrobiłem to za pomocą modyfikatora Curve.