Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: MarcinGD w 22.05.2023 00:12:02
-
Witam serdecznie forumowiczów.
Jestem zupełnie początkującym użytkownikiem bendera ze słabą znajomością angielskiego, stąd moja prośba do Was. Chciałbym wykonać projekt liter do druku 3d. Proszę o wskazanie sposobu wykonania pochylonych ścian w literze 3d - żeby wyglądała tak jak ta na zdjęciu. Używam blender 3.0.1.
Pozdrawiam, Marcin.
-
Hej, spróbuj w ten sposób:
Zrób płaską literę H.
W trybie obiektowym zaznacz ją, wciśnij Ctrl+A, a potem wybierz Apply > Scale.
Wejdź do trybu edycji i zaznacz wszystko.
Użyj narzędzia Inset (literka i na klawiaturze) i przesuwając myszką ustal grubość obramowania.
Teraz przesuń środkowe płaszczyzny do góry.
Pomogłem?
Do załącznika wrzucam przykładowy plik .blend
-
Cześć Piotrze.
Dziękuję za odpowiedź. Coś mi nie wychodzi. Nie mogę użyć funkcji Insert. Kiedy wchodzę w tryb edycji to od razu uaktywania się tryb pisania i wtedy po wciśnięciu na klawiaturze litery i, litera na ekranie zmienia się na "i" zamiast włączyć funkcja Insert. Próbowałem wywołać funkcję przez search menu, lecz bez skutecznie. :(
-
Masz typ obiektu który jest tekstem.
Jeśli chcesz mieć to jako zwykły mesh, to możesz przekonwertować swój tekst na mesha (uwaga, nie będziesz mógł edytować tekstu! tak jak wcześniej)
(https://i.imgur.com/c1RUJJa.png)
(https://i.imgur.com/DTbHO4q.png)
Ew. możesz zrobibic disolbe na wewnątrznych krawędziach zeby przy inset'cie nie było problemów
(https://i.imgur.com/r9Mpj8c.png)
(https://i.imgur.com/AoO0hdO.png)
(https://i.imgur.com/WfOd2Fv.png)
Ew. możesz pobawić sie tymi opcjami po prostu tekstu, ale ta kontrola nad tym kształtem nie jest najwyższych lotów. I nie ma tam specjalnej do tego typu kształtu.
(https://i.imgur.com/owzVcWJ.png)