Prace użytkowników => Prace ukończone (3D) => Wątek zaczęty przez: Tvaroog w 21.12.2017 21:25:18
Tytuł: MIDO wiertnica
Wiadomość wysłana przez: Tvaroog w 21.12.2017 21:25:18
Cześć, Niedawno skończyłem animację dla formy wykonującej kanalizacje. Wykorzystałem kilka darmowych modeli - samochody, tramwaj, kościół i dwa inne budynki. Maszynę wymodelował konstruktor w Inventorze. Resztę zrobiłem w Blenderze. Wszystkie materiały są proceduralne.
Bardzo ładna animacja, nawet nie chcę myśleć ile to kosztowało czasu i nerwów żeby ogarnąć te wszystkie patenty. Swoją drogą trochę nie rozumiem po co robić aż tak zaawansowane materiały do animacji (render times). Nie dostrzegłem w pełni potencjału tych wszystkich nodów które przedstawiłeś na obrazkach. Nie wytykam, że źle czy coś, po prostu staram się zrozumieć - może dowiem się czegoś nowego ;)
Zalety proceduralnych tekstur chyba wszystkim są znane. Przede wszystkim nieograniczona rozdzielczość. Dzięki proceduralnym szumom można uzyskać odpowiednią ilość detali zarówno na zbliżeniach jak i na dalszych planach. Pozwalają zaoszczędzić ram, co jest ważne gdy się renderuje na GPU.
Według tej tabelki (https://docs.blender.org/manual/en/dev/render/blender_render/textures/types/image/introduction.html): "Procedural Texture (...) Uses no or little memory; instead uses CPU compute power." Czyli renderuje się dłużej, ale zajmuje mniej pamięci.
Nieprawda - mogą się powtarzać na jednym fejsie i 100x jak ktoś chce.
Cytuj
Affect the color and the alpha of the object.
A normalnych już nie dotyczy? Nieprawda.
Mi chodzi konkretnie o przypadek gdy dana tekstura już się renderuje - owszem sama w pamięci zajmuje, szczególnie te najprostsze, tyle co nic, bo to zestaw instrukcji jak ją wygenerować - ale właśnie ile to zajmuje PO wygenerowaniu?