Blenderownia
Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: Kredka w 14.11.2021 11:38:08
-
Witam. Mam problem z teksturą . Zaimportowałem obiekt do Blendera , utworzyłem do niego siatke, wgrałem teksture pod pędzel, do trybu rzezbienia. I teraz na obiekcie wyrzeźbiłem dany obiekt tą teksturą. W Blenderze wizualnie wszystko jest ok, ale po eksporcie tego modelu ( w obj i stl), obiekt nie ma wyrzezbionej tekstury. To znaczy ze eksportuje mi sie tylko goły obiekt który został wgrany do Blendera. Zaznaczam ze szukałem odpowiedzi na moje pytanie w poradnikach na youtubie, wiki blender i w google, ale nie znalazłem odpowiedzi i/lub nie dotyczą one bezpośrednio mojego problemu, oraz czesc linków jest wygasła. Dodam ze pracuję zawodowo w photoshopie ale nigdy nie pracowałem w Blenderze (ani innym programie graficznym),a siła wyższa wymaga ode mnie zrobienia modelu w Blenderze.
-
daj jakiegoś screena, pokaż jak to wygląda
-
Tu screeny. Obiekt po wgraniu:
(https://i.postimg.cc/FF6hR6bf/Blender-0.jpg)
Tu siatka :
(https://i.postimg.cc/jS0K6JFt/Blender-1.jpg)
Tu teksturowane pędzlem, własną teksturą:
(https://i.postimg.cc/15NsNKMv/Blender-2.jpg)
Btw. tu mi sie rzezbienie przebija na wylot, nie wiem czemu:
(https://i.postimg.cc/yx2KbJ6h/Blender-3.jpg)
Tu obiekt po eksporcie i imporcie:
(https://i.postimg.cc/RhW9d1mV/Blender-4.jpg)
-
Spróbuj to przeanalizować.
(https://i.postimg.cc/QCbf1qQk/001-A.png)
(https://i.postimg.cc/jqQgpRpw/002-A.png)
coś jest nie tak / coś robisz nie tak.
- normalnie się exportuje do obj, - i importuje z powrotem właściwie.
-
Ja robie tak: Uruchamiam Blendera w opcji general, wywalam szescian, wgrywam swój obiekt (stl lub obj), w layout , w zakładce object data properties -> remesh -> daję mode quad -> quad flow remesh i mam zanzaczone use mesh symmery, mode: faces, number of faces 4000 , seedd : 0 . Klikam ok. Siatka z podłuznych lini, robi mi sie na kwadraciki. Przechodze do sculpting. W Acive tool and workspace.. -> texture -> new. W zakłądce texture properties klikam open i dodaje teksture w formacie psd lub tif. W stroke daję Anchored, Mapping: Vew plane. Daję add modifer -> multiresolution i 3x subdivide. Nakłądam teksture i eksportuję. Moze w opcjach eksportu mam cos zle ustawione? :
(https://i.postimg.cc/7hrk963J/Blender-eksport.jpg)
I jeszcze takie coś, ze odrazu po eksporcie, tekstura w Blenderze mi znika z obiektu i musze sie przełączyc na inną zakładke (np layout) a nastepnie kliknąć znowu w sculpting zeby znowu ją widziec. A jak po uruchomieniu blendera, w okienku powitalnym przechodze nie w general tylko w sculpting i program mi ładuje kule (sphere) to po wgraniu własnej tekstury , kula eksportuje sie z teksturą bez problemu.
-
(https://i.postimg.cc/tC8tsFzp/003-B.png)
jeszcze raz przeanalizuj tego screena.
albo nie łapię Twego błędu, albo coś nie do końca rozumiem,
-
Przeanalizowałem screeny i nie wiem jak maja mi one pomóc :) Mam wszystko tak samo, jak na tych screenach, oprócz opcji Alpha: straight. Bo nie mam czegos takiego. Mam tylko zaznaczoną opcje Alpha. A jak ją rozwijam to mam dwie opcje: Calculate i invert
-
Jaka to wersja Blendera ?
Może spróbuj na innej wersji ?
-
To jest 2.9.3. Ok , spróbuję albo inną wersje, albo jakis inny program. Albo po prostu zlecę to komuś innemu. Tak czy inaczej, dzięki za zaangażowanie.