Blenderownia
Prace użytkowników => Work in progress (WIP) => Wątek zaczęty przez: Piotr w 22.03.2018 13:08:53
-
Hej,
Od jakiegoś czasu grzebię przy kreskówkowym filmie akcji. Zrobiłem teraz animację blokową, która ma pomóc mi znaleźć dziury w fabule. Uproszczone modele, animacja itp. nie będą użyte w finalnej wersji. Choć "ludziki" będą takimi kulkami.
Link do filmu na dysku google: https://drive.google.com/file/d/1BT8LWpCc2B8K4vT5gn4iYOFbZkddbbJl/view?usp=sharing
Możecie w jednym, dwóch zdaniach napisać, co się działo na filmie? Ja wiem co miałem na myśli, ale nie wiem, czy dla widza wszystko jest jasne.
-
Jest sobie jakieś miasto. W mieście zawala się budynek - ale nie wiem czemu się zawalił (bo nadjeżdżają czołgi?). Śmigłowiec przybija pionę czołgowi, ewentualnie policyjny pościg. Potem dostrzegam, że to dwa czołgi były. Czołgi ścigają się po mieście z innymi czołgami, jeden pluje kulkami w budynki i je niszczy.
Pod ścianą zostają rozstrzelane manekiny (bezruch) zielonych ludzików. Flaga na maszt - aha, zdobyli miasto. Manekiny pomarańczowych ludzików przyglądają się jak marsz pokoju zielonych ludzików przebiega przez miasto (jeżeli jest to scena wygnania to nie kapuje czemu tamtych pierwszych rozstrzelali a ci se idą jak gdyby nigdy nic i jeszcze radośnie podskakują). W dodatku opóźniona symulacja dymu wygląda jak konfetti wypuszczane kiedy peleton kończy wyścig (i tak to mi za pierwszym razem wyglądało).
I teraz następuje masakryczny zwrot akcji - robi się noc, wszystko stoi w miejscu tylko kamera się rusza. Potem nagle znowu zmieniamy miejsce akcji - jakieś laboratorium, garaż. Naprawiają koparkę. Koparka jest cała żółta, tak jak była nie zauważyłem zmian. Koparka wyjeżdża na swój wyścig - teraz widzę, że ma jakieś płyty. Wymiana ognia z pomarańczowym ludzikiem, ludzik ginie. Potem barykada, pomarańczowi do piachu. Potem walka przed hangarem, sprytny fortel przy pomocy kondona, koparka wrzuca drugi bieg i sunie dalej. W następnej scenie jedzie jednak na półsprzęgle za miasto gdzie następuje scena finałowa, która jest obserwowana przez zielonych jurorów, którzy mają tylko jeden przycisk do głosowania. Robią z niego użytek. Zaczyna migać lampka przy tyczkach bambusa ( :P ). Następuje ostateczne rozstrzygnięcie bitwy, zielony peleton wraca do miasta jeszcze radośniejszy.
Generalnie im dalej tym lepiej.
-
Dzięki. Generalnie jak innym pokazałem, to ten początek każdy na swój sposób interpretuje. Muszę coś z tym zrobić.
-
Mnie się całkiem podobało. Historia w miarę zrozumiała. To co najbardziej daje się zauważyć to taka jakby niespójność stylu. Czołgi mają sporo szczegółów, helikopter i koparka też ale te ludziki i budynki... wcale. To trochę tak jakby robiły to dwie różne osoby i potem na szybko posklejały w jedną pracę.
-
Dzięki za info.
Modele i animacja będą robione od nowa. Teraz wszystko było robione na odpierdol, jedynie po to, aby sprawdzić, czy historia jest zrozumiała dla widzów.
-
Mały update - model czołgów. Ujdzie?
-
Mnie się podoba - nie mam uwag. ;)
-
Mnie też.
-
Update. Wczesna wersja początku. W tym tempie prac, to chyba nie zdążę przed Blenderem 2.8 i Eevee :(
https://drive.google.com/open?id=1Swdo7UwPbcV2BD1LWTtuPieCJm1sBUzZ
Jakieś dziury fabularne?
-
Dla mnie jest to teraz jakiś zlepek scen. To jest fragment czegoś większego czy całość?
Trzy rzeczy kosmetyczne:
- - budynek po trafieniu 3 rakietami z helikoptera zawala się (jakim cudem nie wiem, bo dostał w górną partię a potem "samosięwybuchł")
- - ludziki idą w marszu równiutko (może inne ustawienie, inne tempo)
- - czemu ludziki tak nagle znikają (bezefektownie)
W sumie jeszcze plany ogólne w tym tempie pokazywania scen są dość dezorientujące . Na przykład scena pierwsza, gdzie dopiero za 4 razem zauważyłem, że ten na środku taszczy papiery do gościa, który je niszczy. Pytanie czy ważne jest to, że tam strzela helikopter czy to, że niszczą papiery - pokazujesz obie rzeczy na raz, IMO nie czytelne.
-
Jak dla mnie większych dziur fabularnych nie ma. Całość wygląda spójnie jeśli chodzi o styl. Podoba mi się. Jedyne co według mnie psuje całość to to, co dzieje się z żółtymi po zastrzeleniu. Fajniej by wyglądało jakby zamiast znikać przewracali się i tak zostawali, wybuchali czy rozpadali się na jakieś drobne kawałeczki zostawiając po sobie kupkę trybów. Druga uwaga to wcześniej wspomniany wieżowiec. Może ciekawiej by wyglądał jakby wył zrobiony z mniejszych arkuszy szkła. Takich okienek. No i tak jak pisał @winhelp - śmiesznie wyglądają 3 małe rakiety rozwalające taki budynek. Jak dla mnie równe tempo pasuje - to roboty :)
-
Dzięki za opinie. Ludziki znikają, a trzy rakietki wystarczają aby zburzyć wieżowiec dlatego, że to wczesna wersja scen. Mogę je wydłużyć, albo skrócić i potem będę musiał 10 razy poprawiać i synchronizować animacje i efekty. Tam gdzie ludziki maszerują teraz jest jeden mesh z modyfikatorem array. Później zrobię kilka, kilkanaście różnych animacji i je zduplikuje.
@winhelp "W sumie jeszcze plany ogólne w tym tempie pokazywania scen są dość dezorientujące ." - > Chodzi o to, że jest za szybko, czy nie wiadomo, czemu przeskoczyła kamera?
Edit: W sobotę chcę poprawić to co zrobiłem, uwagi cały czas mile widziane.
-
Co patrzę na tę scenę to mam inne uwagi. Nie wiadomo co tam się dzieje - (od lewej) ktoś pracuje przy kompie. Ktoś się bawi (a na dodatek macha ręką na helikopter)? Ktoś niszczy ważne papiery czy też się nimi bawi? Niszczarka podskakuje w radości i zaraz na plan wjeżdża jeszcze jeden koleś z fotelem (też się zabawia w najlepsze czy przywiózł jakieś papiery do pracy?) Dokładnie w tym samym czasie za oknem (albo dziurą w ścianie) pojawia się helikopter i pruje pociskami, które przelatują przez wszystko ale tylko ludziki mają alergię i znikają... dla mnie totalny bezsens i chaos! Jakbym miał podpisać tą scenę to dałbym jej tytuł "WTF?" :)
Żeby być bardziej konstruktywnym - rozumiem, że oni niszczą te papiery przed nadejściem wrogiej armii. Ja bym podzielił tę scenę na "dwie" - na początku pokazałbym dwóch ludzików: jeden niszczy papiery drugi mu je podwozi. Potem kamera podnosi się bardziej na okno i widać nadlatujący helikopter. Na jego widok ludki pracujące przy kompach rzucają się do ucieczki (bez sukcesu zostawiając puste kręcące się fotele) ten przy niszczarce może się ratować tak jak teraz, ten co przywoził papiery rzuca się na podłogę ale też zostaje trafiony.
-
No, to brzmi lepiej. Scenarzystą powinieneś zostać ;)
-
Wywaliłem śmigłowca. Nic nie wnosił do fabuły, a tylko problemy z nim były:
https://drive.google.com/open?id=1inbpctpxCBhMznsAVY-HEcpZigQ390cz
Teraz lepiej?
-
Kiedyś była taka gra - bingo!
-
Mnie się ten helikopter podobał... Ogólnie 1 filmik. Brakowało w nim tylko animacji rozpadania się robota.
-
Mały update, kolejne sceny dodane. Finalna wersja będzie wyglądać lepiej - Teraz skupiam się na tym, aby nie było dziur w fabule.
https://drive.google.com/open?id=1ts9jmhDrd_nugMhwC3mN3PQiXpZSbd5s
-
Hm monitory ze stabilizacją... monitora :) Trochę reakcja chyba jest niewspółmierna do okoliczności - tam wszystko powinno spadać z tych biurek, same biurka powinny odjechać od ściany... dobra ale skupmy się na poważniejszym problemie - cięcia - jest tego mnóstwo a każda scena pokazuje jednocześnie coś nowego i starego - pierwsze 4 ujęcia to jest atak na wieżowiec. Ja bym to zrobił tak, że podjechałbym kamerą do okna i pokazał jak leci następna rakieta - bo teraz nie ma nic co łączy scenę biura ze sceną inwazji na miasto (a raczej samego ostrzału zza kadru). Potem zawalenie się budynku - dodałbym dymek po rakietach, bo to razi, że to osobna scena - ew. skok w czasie ale niczym nie uzasadnione IMO. Do sceny gdzie żółci opuszczają miasto dodałbym też czerwoną flagę tam gdzieś z tyłu nad tymi gruzami. Scena wjazdu w od**t... do kopalni bardzo filmowa ale nic nie wnosi - na podstawie samego tego fragmentu nie wiem co tam się dzieje - ja bym może najpierw pokazał jak pod namiotem dowódca pokazuje plan odwetu na miasto. Koniecznie trzeba doświetlić gościa spawającego koparkę - sam moment opadania klapy - super - robiłeś fizyką czy jak? Ktoś mógłby się tam krzątać albo większy zoom, bo pół planu puste. Kurcze, tyle roboty przy takim prostym filmie a ja chciałem sam robić jeszcze większy... może jednak się kiedyś skuszę (jak doba będzie miała 50h) :)
-
@winhelp
1. Dzięki, że się rozpisujesz. Może w tym tygodniu dam radę coś poprawić.
2. Klapka to zwykła animacja - obrót wzdłuż jednej osi. Fizyki unikam jak ognia.
3. Tak sobie myślę, że gdybym poszedł kible czyścić zamiast siedzieć nad tym filmikiem, to miałbym extra kasę i nie siedziałbym tyle przed monitorem ;D
-
Mały (jak zawsze) update. Poprawiony początek i dodane dwa ujęcia. Połowa historii.
https://drive.google.com/open?id=12q7kX9AkznyC2-F5MMjihcmVJD3mnQ4C
-
Kolejny update. Wszystkie sceny są już gotowe (we wczesnej wersji). Jak fabularnie nie ma zgrzytów, to przenoszę się na Eevee, robię dekoracje, efekty specjalne, poprawiam animację itp.
https://drive.google.com/open?id=1E-7rcYHcxptiY3iAAdJ-a4t9xbNpjcQB
-
Nie wiem po co roboty robią znak krzyża ale najmniej pasują mi te fajerwerki zaraz po - koparka mogła być zdalnie sterowana skoro tak im żal tej ofiary. Ale jest dobra wiadomość - całość trzyma się kupy! :)
-
Ale jest dobra wiadomość - całość trzyma się kupy!
W końcu :)