Blenderownia

Blender praktycznie => Teksturowanie i materiały => Wątek zaczęty przez: naanas w 19.07.2023 11:48:06

Tytuł: Siatka UV, koło wpisane w prostokąt.
Wiadomość wysłana przez: naanas w 19.07.2023 11:48:06
Witam wszystkich. Natrafiłem na problem którego nie mogę rozwiązać.
Potrzebuję układ taki: plane circle, wpisany w prostokątny obraz, który zawsze jest styczny z dłuższymi bokami, i jest na środku obrazu.
Czyli tak jak na załączonym obrazku, potrzebuję na plane circle nakładać obraz/video full hd, i otrzymać tylko wycinek koło na środku, bez skalowania. Na razie wszelkie moje próby kończą się na tym, że koło wpisuje mi w prostokąt, i siatka staje się owalem, przez co obraz jest deformowany, ściśnięty na dłuższych bokach..
Potrzebuję taki obiekt użyć w innym programie do multimediów, nakładając na niego właśnie video lub obrazy, bez ich zniekształcania, tylko jako swego rodzaju  "maskę". Wymiar pionowy koła ma być zawsze maksymalny.
Jest to możliwe?
Tytuł: Odp: Siatka UV, koło wpisane w prostokąt.
Wiadomość wysłana przez: winhelp w 19.07.2023 12:17:22
Zaaplikuj skalę (bo zrozumiałem, że rozwijasz UV na plejnie). A najlepiej podeślij plik, bo tak to wróżenie.
Ja w ogóle bym to zrobił tak, że wstawił bym czarno białą maskę koła w kompozytorze.