Ale po co to komu potrzebne. Ten wątek nie ma żadnego związku z blenderem (ba, nawet z grafiką). Nie widzę potrzeby zaśmiecania nowego, świeżego forum tak nieistotnymi i błachymi wpisami w dodatku na 10 stron. Bądźmy poważni.
To jest najlepszy wątek dla ukierunkowania spamu forumowego - jak nie wiesz gdzie wrzucić wrzucasz tutaj (no chyba że to ironicznie pisane było to sorry za rady spod lady :P ) btw na Vivaldim nie działają skróty alt+s (wyślij) i alt+p (podgląd) odpowiendio brak reakcji/otwarcie ustawień przeglądarki :P
To jest najlepszy wątek dla ukierunkowania spamu forumowego - jak nie wiesz gdzie wrzucić wrzucasz tutaj (no chyba że to ironicznie pisane było to sorry za rady spod lady :P )
W życiu jeszcze nie widziałem żeby Kafelek napisał coś dla żartu.
Mc Laren 570GT 2016 (https://sketchfab.com/models/83bdd35dd6ab407fa95b18892f44591a) by Victor80 (https://sketchfab.com/Victor80) on Sketchfab (https://sketchfab.com)
Nie, chodzi o to, że jak mam embeda a nie mieści się na szerokość w poście to dostaje scrola i muszę wyłączyć panele po prawej, by widzieć całą zawartość. Najwyżej zrobie se własnego CSSa tak jak do starej blendzi :D
Ok skoro spamujemy, to tak. Mam drukarkę 3D, dzisiaj nie chce mi się niczego projektować/szukać na thingiverse. Ktoś ma jakiś pomysł co mógłbym wydrukować?
Można, ale ciężko jest samym szlifowaniem uzyskać efekt gładkiej/błyszczącej powierzchni. Do tego pomocne są lakiery/farby, szczególnie w przypadku PLA. ABS i podobne możesz wygładzić oparami acetonu / innych rozpuszczalników.
Tu masz psa z ABS przed i po wygładzaniu acetonem, oraz sowę z PLA po szlifowaniu i malowaniu farbą w sprayu: http://imgur.com/a/G4Wiv
Ofc da się lepiej, tylko jeszcze nie opanowałem wszystkiego :)
Zripowany z gry DBX czeka od jakiegoś czasu na retopo pod druk, bezpośrednio ani żadnymi meshmixerami niestety nie poszło dobrze :(
BTW jakbyś miał ochotę kiedyś na jakiś wspólny bounty hunting albo eksplorację to znajdziesz mnie pod tym samym nickiem co zawsze :P
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: Mad Max w 25.07.2017 17:05:52
Ostatnio koncentruję się głównie na lokalnych przewozach pasażerskich ;) Urzęduję w okolicach Wuru. Przyjmuję też assassination missions, na piratów z rankiem deadly i wyżej. Request wysłałem.
U mnie nie działało, informacja, że nie ma takiego loginu i rejestracja ;) Również witam wszystkich po restarcie, zbierałem się do powrotu chyba tyle ile trwało uruchomienie nowej strony ;) Swoją drogą, nie wiem, czego to wina(czy mojego configu, czy czcionki), ale na przybliżeniu 100%(rozdzielczość 1080p) litery ę i ż są u mnie mniejsze od innych. Po przybliżeniu strony efekt znika i wszystko jest normalnie.
Arch Linux, Firefox 56 Może są jakieś prawie identyczne czcionki nie zawierające takiego ukrytego ficzera?
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 02.10.2017 11:42:14
Wiedzieliście, że wszystkie modyfikatory obiektu można zastosować wybierając Convert from Curve/Mesh? https://blender.stackexchange.com/questions/3488/is-it-possible-to-apply-modifiers-to-multiple-objects-at-once
Czy do Simplify trzeba jakiś dodatkowych opcji pozazanczać - bo jak ręcznie zredukuję liczbę sampli w lampie to widzę różnicę w czasie renderu a jak przy simplify - bez różnicy. Ktoś coś wie? (Internal 2.77)
To jest dobre pytanie! Ja zawsze byłem hobbystą, więc poświęcam na forum i Blendera tylko wolny czas, który przez studia jest dość skąpy.
Ruch na forum jest mały, więc może nowe osoby nie chcą się rejestrować. Nowe osoby się nie rejestrują więc ruch jest mały. Koło się zamyka. Jeżeli są jakieś pomysły czy uwagi dotyczące forum to piszcie śmiało. Jesteśmy na nowym SMF, można coś kombinować/usprawniać.
Ci co robili to hobbystycznie to zaczęli pracować, a ci co jeszcze nie zaczęli widzą jaki tu ruch (jak na dworcu we Wrocławiu w pracy Gotena) i idą gdzie indziej. Nie wiem jak się mobilizuje ludzi do pisania i wejścia na forum po za pokazywaniem cycków (a to nie nasza branża) więc tu nie pomogę :)
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 03.01.2018 22:41:13
Mało osób w Polsce zajmuje się grafiką 3D. Głównie ze względu na małą ilość przystępnych tutoriali w naszym ojczystym języku. Jeżeli chodzi o zachęcanie... Uważam że strona blenderowni jest najbardziej zachęcająca ze wszystkich jej podobnych głównie dzięki pracom jakie wyświetlają się na stronie głównej (tak w ogóle to cały design forum mi się podoba). No zakochać się idzie w tworzeniu scen 3d widząc możliwości programu w pracach innych osób. I myśli sobie taki ja na przykład sprzed roku... "Też tak chcę!" i okazuje się że ciężko opanować to wszystko. Długo czeka się na jakieś efekty które mogą zadowolić samego autora. No i faktycznie mało jest tu osób które zajmują się grafiką profesjonalnie. W większości to pasjonaci. I dlatego musimy sobie pomagać ;)
Max jest znany z tego, że jest znany. odniósł sukces wiele lat temu i już został jako standard przemysłowy. Podobnie jak z Photoshopem, któremu od jakiegoś czasu rośnie konkurencja, ale Adobe nie czuje raczej zagrożenia, biorąc pod uwagę jak bardzo jest już wkorzeniony w workflow firm. Nie przestroisz działania firmy z jednego softu na inny w krótkim czasie, szczególnie jeżeli masz mnóstwo archiwalnych plików z których od czasu do czasu musisz korzystać. Photoshop Photoshopem, bo .psd jako-tako czyta wiele programów, ale formatu .max nie ogarniają nawet inne programy Autodesku :)
Modelowanie wyłacznie w Blenderze, rendering w Modo. Chociaż powoli rozglądam się za czym innym. Thea mnie korci, tym bardziej, że w Kerkythei sporo swego czasu renderowałem i program jako renderer bardzo mi pasował.
Podobnie jak z Photoshopem, któremu od jakiegoś czasu rośnie konkurencja, ale Adobe nie czuje raczej zagrożenia, biorąc pod uwagę jak bardzo jest już wkorzeniony w workflow firm.
O tej konkurencji słyszę, od czasu jak zacząłem się grafika zajmować. Cały czas rośnie i pewnie tak będzie sobie rosła i rosła. W sytuacji, gdy PS kosztuje 12 euro miesięcznie (a w momentach promocji i połowę tego) to w zasadzie nie ma sensu .
Co do Maxa, to sam w sobie jest bardzo dobrym programem (aczkolwiek już bym do niego nie wrócił). Problemem jest filozofia rynkowa Autodesku.
O tej konkurencji słyszę, od czasu jak zacząłem się grafika zajmować. Cały czas rośnie i pewnie tak będzie sobie rosła i rosła. W sytuacji, gdy PS kosztuje 12 euro miesięcznie (a w momentach promocji i połowę tego) to w zasadzie nie ma sensu .
Dowód anegdotyczny to żaden dowód, ale obecnie przerzuciłem się całkowicie z PS na PhotoLine (obróbka tekstur + postpro renderów produktowych, znaczy składanie passów i proste podmalówki). Pomijając cenę, więcej warstw dopasowania / adjustment layers i parę innych przydatnych featuresów lepszych niż w PS, z reszty większość których używałem właściwie ta sama - przesiadka nie była jakoś szczególnie bolesna, a w PS siedziałem ostatnie 5 lat właściwie codziennie, więc przyzwyczajenia mam mocno zakorzenione. Affinity Photo też dużo ludzi sobie chwali, chociaż osobiście nie próbowałem więc się nie wypowiem (mam za to Affinity Designera, jednak temu nadal niestety trochę brakuje do illustratora). Dużych studio to nie przekona, ale drobni wyrobnicy jak ja mogą docenić te kilkadziesiąt euro w kieszeni które można przeznaczyć na inny soft.
A to faktycznie ciekawe... Warto spróbować - dobra alternatywa zawsze mile widziana. Ja się zatrzymałem najwidoczniej na etapie Gimpa, który zdaje się tez się zatrzymał :)
Co do wektorów, to od zawsze używam Corela (od wersji 3.0) i już tak zostanie. Illustrator mnie nie przekonał.
Gimp niestety zatrzymał się zupełnie od kiedy zaczęły się pojawiać pogłoski o wersji 3.0 - wygląda na to, jakby developerzy się tym zachwycili, potem spróbowali i jako, że okazało się za trudne, to stracili motywację(dodatkowo niedoceniani przez społeczność). Od jakichś 2 lat prawie zupełnie przerzuciłem sie na kritę. Gimpa używam sporadycznie, gdy trzeba na szybko zmienić kotrast, czy nasycenie(ale tylko ze względu na to, że się uruchamia w mniej niż sekundę, a na kritę muszę czekać z pięć). Ja się mniej udzielam trochę ze względu na to, że forum nieco zdechło po przerwie, a trochę też dlatego, że studiuję dziennie i pracuję na pół etatu, więc nie mam za bardzo czasu na grafikę 3D. Ostatnio spróbowałem zaangażować się w sculpt january 2018 (http://weeklycgchallenge.com/sculptjanuary-2018/), ale po 3 dniach okazało się, że nie daję rady się wyrabiać nawet z mocno średnimi modelami. Zrobiłem pierwsze dwa (https://sketchfab.com/FlatDarkLogo), trzeci zacząłem(postać z disneya), a reszta czeka chyba na luty :P
Co do maxa - jest standardem produkcyjnym i ciężko to zmienić. Jest szansa, że nie będzie się rozprzestrzeniał, ale większość znaczących firm raczej przy nim zostanie. Blenderowi brakuje płatnego, biznesowego forka - czegoś, czym jest Red Hat dla linuxa. Sądzę, że sporo firm by się zdecydowało na przejście na blendera, gdyby tylko mogły wykupić płatne, profesjonalne wsparcie(między innymi z chatem 24/7). I gwarantujące stabilność buildy z niewielkimi zmianami między wersjami(lub bradzo długim wsparciem dla starych wersji). Dopóki żadna firma nie zdecyduje się w ten sposób zforkować blendera, raczej możemy tylko liczyć, że trochę pomogą nam Blender Movies i powiew świeżości w gałęzi 2.8.
Ale temat się dość płynnie zmienił i teraz już rozmawiamy o 3ds'ie ;) Ja nie miałem okazji używać. Trochę May'i próbowałem, ale na co dzień to tylko blender i substance.
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 02.05.2018 01:23:22
Co tak cicho na blenderowni? Gdzie wszystkich wyniosło?
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 02.05.2018 10:47:31
Ja nie piszę, bo inni nie piszą ;) Może w tym tygodniu uda mi sie wrócić do robienia filmu, to zaktualizuję swojego WIP-a.
Edit: Ale zaglądam codziennie.
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: Jerry w 02.05.2018 19:19:56
No ja tak samo. Codziennie patrzę czy jakieś nowe tematy się pokazują a tu nic...
Cześć Wszystkim :) Biorąc pod uwagę legendarność tego wątku, uznałem, że to najlepsze miejsce, żeby się przywitać ;) I przypomnieć się starej gwardii - jeśli ktoś z Was jeszcze pamięta stare dobre czasy, kiedy istniała Polska Strona Blendera, może jakimś cudem kojarzy jeszcze Wędrowca? Minęło wiele lat, więc pewnie nie, ale jakby co, to ja :P
Pamiętam Was :P Głównie z nicków, ale po takim czasie trudno inaczej.
Zdechło, kiedy admin nagle zniknął. W sumie do dzisiaj się zastanawiam, co się z nim stało. Sentyment do PSB mam ogromny - pierwsze kroki w 3D, pierwsze Konferencje Blendera (to się jeszcze odbywa?) i naprawdę spoko ludzie.
Działacie w 3D coś zawodowo czy traktujecie jako hobby? ;)
Działacie w 3D coś zawodowo czy traktujecie jako hobby? ;)
Pracuję dla agencji reklamowej - rendery produktowe, wizki eventowe głównie. Oprócz tego modele stockowe dla innej firmy. W międzyczasie szukam czegoś w gamedevie ;)
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: veti w 21.09.2018 17:35:57
Ja już zdecydowanie zawodowo i to już z 6-7 lat. Była branża morska (DNV GL), była mieszkaniówka (StructView). Teraz ogólnie prezentacje interaktywne (Visionaries 777) i gameart (pracuje od kilku lat nad Assoluto Racing na platformy mobilne).
Niesamowite, że Blenderownia nadal działa, w czasach umierania forum jako takiego miło zobaczyć, że polska społeczność Blendera jeszcze zachowuje aktywność!
Tytuł: Odp: Proszę mnie skasować
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 23.03.2019 09:36:04
Ta aktywność wygląda jak przedśmiertelne drgawki :P