Blenderownia
Blender praktycznie => Modelowanie => Wątek zaczęty przez: Mateusz w 15.09.2017 15:33:19
-
Witam
Przy modelowaniu często używam operacji bevel w celu "fazowania" krawędzi. Następnie wykorzystuje Subsurf. Ostatnio jednak trafiłem na nową sytuację ( jak dla mnie) w geometrii modelu, gdzie wymienione wyżej modyfikatory powodują zniekształcenie. Starałem się modyfikować siatkę by unikać kątów rozwartych w face'ach oraz unikam n-gonów. Jednak w tej sytuacji nie mogę sobie poradzić. Załączam plik blendera oraz screenshot :)
Pozdrawiam
-
Poprzez kliknięcie ctrl+R poprowadź linie wzdłuż siatki tak jak na obrazku.
Pozdrawiam :)
-
Próbowałem, sytuacja z bevel'em sie poprawia, niestety na matcap'ie widać problem z krzywizną powierzchni.
-
http://topologyguides.com/
Ta strona jest bardzo pomocna przy modelowaniu z subdivem
-
Zobacz teraz. Nie jest idealnie, ale może ujdzie.
Dodałem trochę loopów. Bevel dałem dwa razy i dla każdego oddzielnie ręcznie ustawiłem Vertex Groups.
(https://i.imgur.com/LMW5wEj.jpg)
Plik .blend wrzucam w załączniku.
-
Faktycznie, wygląda to najlepiej. Patrząc na siatkę można stwierdzić, że nie ma ani trójkątów ani n-gonów czyli jest elegancko. Dzięki bardzo za pomoc :)