Blenderownia

Prace użytkowników => Work in progress (WIP) => Wątek zaczęty przez: PawelB w 01.09.2017 12:12:59

Tytuł: Statek
Wiadomość wysłana przez: PawelB w 01.09.2017 12:12:59
Cześć,
Modeluję sobie ostatnio taki statecek. Model w wersji zniszczonej trafić ma do animacji "The Journey of The Water Bear"
https://www.artella.com/#/project/d0ffefa0-b9b6-4b32-b452-4e8260f73a5f/overview

Tak prezentuje się całość. Jeszcze bez żagli.
(http://i.imgur.com/5f5ylaS.jpg)

Wersja zniszczona cały czas w wipie. Planuję jeszcze popracować nad środkową częścią statku i pewnie któryś z masztów będzie złamany.

(http://i.imgur.com/8CzWS69.jpg)
(http://i.imgur.com/ObtR6BV.jpg)
:)
Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: PawelB w 01.09.2017 12:15:29
Animacja obracającego się statku. Wersja modelu sprzed paru tygodni, np dziób jest tu trochę inny.

Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: KafeleK w 01.09.2017 18:50:54
Ciekawy model, fajnie będzie się prezentował w animacji.
Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: mrys w 01.09.2017 21:57:04
Bardzo sympatyczny model. Na emeryturze planowałem sobie zrobić taki z  naturalnych materiałów, ale pewnie skończy się też na cyfrowym (jeżeli będzie mnie stać na prąd) :)
Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: Mad Max w 01.09.2017 22:15:59
Kiedyś postanowiłem nauczyć się nazw wszystkich żagli, masztów i takielunku na starym żaglowcu. Poległem.
Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 02.09.2017 15:34:26
Wygląda zachęcająco. Czekam na więcej.
Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: Lukasz w 02.09.2017 18:06:06
Robi wrażenie  :D ciekawy jestem jak robiłeś olinowanie
Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: PawelB w 03.09.2017 01:43:46
Dzięki Wszystkim za komentarze. :)

@Mad Max Podziwiam ludzi, którzy są wstanie połapać się w tych wszystkich linach. Sam widząc ich ilość lekko załamałem ręce. Olinowanie, które zrobiłem jest baardzo niedokładne. Starałem się osiągnąć w miarę realistyczny efek przy w miarę niedużym nakładzie pracy. Ciągle mnie korci, żeby zrobić w pełni poprawne olinowane, ale boję się pomyśleć ile by mi na to czasu zeszło.

@mrys Gdybyś jednak postanowił robić drewniany model, nie zapomnij o dokumentacji fotograficznej z procesu tworzenia. Przyda się przyszłym pokoleniom. Sam w poszukiwaniu referencji zaglądałem na różne strony dla modelarzy.

@Lukasz Olinowanie to poczciwe krzywe Beziera. Najpierw prowadziłem krzywą między dwoma punktami tj początkiem i końcem liny. Następnie pomiędzy tymi punktami dodawałem kolejny (W-->Subdivide) i starałem się tak manipulować punktami, żeby uzyskać w miarę naturalny układ. Niektóre liny, te cieńsze, nie są zaokrąglone, mają tylko cztery ścianki i smooth shading.
Generalnie całe olinowanie składa się z kilku powtarzających się układów lin, które w ramach potrzeb kopiowałem i delikatnie zmieniałem, tak żeby nie były identyczne.
Prawdopodobnie dałoby się liny zrobić używając symulacji, ale nie miałem okazji tego sprawdzać.
Tytuł: Odp: Statek
Wiadomość wysłana przez: araneus w 03.09.2017 22:09:55
Piękny model :)
Pewnie znasz ale w razie czego podaję:
https://www.youtube.com/watch?v=1drRNphACMc

Dobry tutorial od Andrew Price'a (Blender Guru) dotyczący tworzenia liny. W opisie filmu jest też link do tekstur liny.