Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Tutoriale / Odp: Tutek - pociągnięcie pędzla za pomocą nodów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielony dnia 28.02.2021 18:07:46 »
Brzmi jak brzmi ale to zawsze trochę pomaga oswoić się z mówieniem w obcym języku i samym mówieniem do mikrofonu tak jak oglądanie filmów/seriali/bajek pozwala osłuchać się z językiem ;)

+1 za wysiłek
2
Prace ukończone (3D) / Odp: Nagła zmiana pogody - MiG-21MF
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 27.02.2021 22:00:17 »
Zdjęcie to zawsze można pojechać i zrobić

Za późno, MIG-i 21 już nie latają. Chyba, że w Korei Północnej. Tutaj agent mrys musi działać.
3
Animacja i symulacje / Odp: Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 27.02.2021 21:57:07 »
Nie wiem, czy to jakakolwiek pomoc, ale sam kiedyś animowałem eksplozję i miałem dziwny problem. Jak zmieniłem jakąś opcję w ustawieniach domeny dymu lub emitera, to nie przeliczało mi tego poprawnie. Cały czas dostawałem jakąś losową kulkę ognia bez dymu. Podobną do tego, co masz na drugim screenie. Za każdym razem przed przeliczeniem symulacji na nowo musiałem dodać jakiś obiekt oddziałujący na dym. Np. nowe pole siłowe lub przeszkodę. Dopiero po dodaniu lub usunięciu obiektu z domeny, coś się resetowało i eksplozja wraz z dymem były poprawnie kalkulowane. To było lata temu, jeszcze przed Blenderem 2.80, więc nie wiem, jak to się ma do twojej sytuacji.
4
Prace ukończone (3D) / Odp: Nagła zmiana pogody - MiG-21MF
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 27.02.2021 14:45:40 »
A ja mogę się "przypieprzyć", mogę, mogę? :) Mnie się na tych wszystkich okładkach magazynów (których nie czytam ale widuję czasami) zawsze podobała rysunkowość tych modeli - mówię o ogóle a nie tylko okładkach mrysa. Zdjęcie to zawsze można pojechać i zrobić ale te obrazy zawsze są takie fajne plastyczne. Tutaj jest taki ni to realizm ni to plastyka, może przez tą sztuczną biel... Choć oczywiście praca zacna i na najwyższym poziomie.
5
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 27.02.2021 14:37:02 »
Na niedzielę w sam raz do obejrzenia.  8)
6
Animacja i symulacje / Odp: Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kubik dnia 26.02.2021 21:08:04 »
W 2.90:
Cytuj
Updated gravity: Matches world gravity now (fluid buoyancy behaves differently compared to 2.8x releases).
Może to jest jakaś wskazówka....ale przydałaby się jakaś informacja jak przełożyć stare na nowe, bo eksperymentowanie na ślepo z czekaniem godzinę na rezultat to tak średnio fajna opcja.
8
Animacja i symulacje / Symulacja dymu w 2.92 jest zupełnie inna od 2.82
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kubik dnia 26.02.2021 19:08:26 »
Cześć!
Zacząłem pracę nad eksplozją w Blenderze 2.82 i wróciłem do projektu po kilku miesiącach. Najpierw otworzyłem go w Blenderze 2.91, dzisiaj w 2.92 i w obu przypadkach jest ten sam problem. Symulacja wygląda zupełnie inaczej. Jedyne co robię to otwieram ten sam projekt w oryginalnym 2.82 i teraz w 2.92, wypalam ją w obu i porównuję te same klatki. Nie wiem z czego to może wynikać.
Eksplozja jest tworzona za pomocą cząsteczek, w pierwszej klatce ustawiam ich rozmiar w symulacji na 4, po kilku klatkach schodzę do 1. Tutaj wygląda to tak jakby te rozmiary cząstek były inne (mniejsze w 2.92) na dodatek dym i ogień zachowują się zupełnie inaczej (w 2.92 ogień jest widoczny dużo dłużej, jest go więcej-inne zachowanie parametru Dissolve?).

Tutaj macie przykład tej samej klatki w 2.82:
https://imgur.com/dsXVs64

I 2.92:
https://imgur.com/AENP4mv

Czy ktoś wie o jakichś dużych zmianach w Mantaflow od czasu 2.82/83? Trochę to irytujące, bo chciałem wykorzystać w projekcie niektóre nowości z 2.92, ale symulacja wygląda dużo gorzej niż wcześniej. Dochodzenie ręcznie do tego jaki parametr może się inaczej zachowywać jest bardzo czasochłonne, zwłaszcza jak na projekt "po godzinach" na który dziennie znajduję z godzinę wolnego czasu......
9
Prace ukończone (3D) / Odp: Nagła zmiana pogody - MiG-21MF
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 26.02.2021 08:39:04 »
Ciężko skomentować Twoją pracę, bo jesteś 100x lepszy niż ja i nie wiem, do czego się przypieprzyć. Może nosek temu samolotu za bardzo błyszczy?  ;)
10
Tutoriale / Odp: Tutek - pociągnięcie pędzla za pomocą nodów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PollarTVV dnia 25.02.2021 23:59:11 »
Jaki akcent XD Zaraz rzygne
Strony: 1 2 3 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek