Praca Miesiąca - guests

Memento Mori
Praca Miesiąca Styczeń-Kwiecień 2020
mrys

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 01.07.2020 17:24:18 »
Materiały mnie wsysły niesamowicie. Fajnie się oglądało i słuchało. Podobał mi się ten korytarz z rolek filmowych na początku drugiego filmu. Animacje 3D na pewno wzbogacają całość i pomagają zrozumieć więcej. Nie wiedziałem, że filmy to już taka stara dziedzina... no właśnie czego? Sztuki, techniki, socjologii? Spory kawał historii i jak to bywa w naszym ludzkim wykonaniu z czarnymi kartami po drodze. I jak sobie pomyślę, że 100 lat po polskim wynalazku wszyscy mają animowane GIFy i mp4 w kieszeni na urządzeniu które i rejestruje, i odtwarza też przy pomocy kilku obiektywów jak w dawnych kamerach. Masakra, a to i tak tylko wycinek całej historii.
2
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia 01.07.2020 15:45:45 »
Mam wrażenie, że ten drugi sposób jest podobny do czegoś z 2.49 tylko nie pamiętam co to było. Może też snapowanie? Tam też się wybierało kolejno wierzchołki. Ale nie mogę se przypomnieć za chiny po co. Custom Bevel Curve też spoko opcja. I takie usprawnienia mi się najbardziej podobają. Bez orania interfejsu, pod maską, intuicyjne. Brawo Ton i ekipa.
3
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 30.06.2020 11:15:52 »
W 2.90 będzie poprawione przyciąganie do vertexów. Najs https://www.youtube.com/watch?v=4cehZJkW7MU
4
Offtopic / Odp: Krótka historia kina
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 29.06.2020 21:47:58 »
Najbardziej z filmów zapamiętam bardzo przyjemny głos. Przekaż pani, że można się zakochać ;)

Filmy długie i dopiero teraz miałem czas obejrzeć. Scenariusz jest naprawdę dobry. Nie było dłużyzn, za to sporo ciekawych rzeczy. Nie wiedziałem, że była aż taka rywalizacja do stworzenia pierwszego systemu kinowego i że Polak miał w tym spory udział. (Bo, że Edison to kawał chuja, to już słyszałem.)

Realizacja: No, widać budżetowość animacji, ale faktycznie wzbogacają one film i są czytelne. Chyba jedno urządzonko było zbyt ciemne, ale nie pamiętam. Montaż bez zbędnych fajerwerków, ale spoko. Przydałoby się więcej filmów z epoki, ale pewnie materiały są niedostępne/stracone.

Ogólnie dziwie się, że jest tak mało wyświetleń, bo pomimo swojej budżetowości, filmy są naprawdę ciekawe. Wrzuć to na jakiś wykop (najlepiej na mikrobloga, żeby nikt nie zakopał).
5
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Odp: Przeniesienie panelu "Color Management"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez alex dnia 25.06.2020 03:10:41 »
@mortom.ckm, z przeniesieniem w pythonie, takim żeby w jednym miejscu usunąć panel, a w innym utworzyć to nie wiem czy to będzie dobry pomysł. Natomiast jeśli chodzi o zrobienie duplikatu panelu w "Image Editor" to ja bym zrobił takie podejście.

Jeszcze jedna kwestia - to już standardowe opcje poza skryptem, ale jak chcesz edytować inny obraz niż wyrenderowany to musisz zaznaczyć w zakładce Image "view as render", a poźniej przy zapisywaniu "save as render".

from bpy.types import Panel

class ObjPanel(Panel):
    bl_label = "Hello World"
    bl_space_type = 'IMAGE_EDITOR'
    bl_region_type = 'UI'
   
class color_management(ObjPanel):
    bl_label = "Color Management"
    bl_options = {'DEFAULT_CLOSED'}
    bl_order = 100
   
    def draw(self, context):
        layout = self.layout
        layout.use_property_split = True
        layout.use_property_decorate = False  # No animation.

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        flow = layout.grid_flow(row_major=True, columns=0, even_columns=False, even_rows=False, align=True)

        col = flow.column()
        col.prop(scene.display_settings, "display_device")

        col.separator()

        col.prop(view, "view_transform")
        col.prop(view, "look")

        col = flow.column()
        col.prop(view, "exposure")
        col.prop(view, "gamma")

        col.separator()

        col.prop(scene.sequencer_colorspace_settings, "name", text="Sequencer")




class color_management_curves(ObjPanel):
    bl_label = "Use Curves"
    bl_parent_id = "color_management"
    bl_options = {'DEFAULT_CLOSED'}
   
    def draw_header(self, context):

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        self.layout.prop(view, "use_curve_mapping", text="")

    def draw(self, context):
        layout = self.layout

        scene = context.scene
        view = scene.view_settings

        layout.use_property_split = False
        layout.use_property_decorate = False  # No animation.

        layout.enabled = view.use_curve_mapping

        layout.template_curve_mapping(view, "curve_mapping", type='COLOR', levels=True)

def register():
    from bpy.utils import register_class
    register_class(color_management)  # register first
    register_class(color_management_curves)


if __name__ == "__main__":
    register()
6
Python, skrypty, pluginy i Blender Game Engine / Przeniesienie panelu "Color Management"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mortom.ckm dnia 24.06.2020 11:13:37 »
Witam,
Mam takie pytania odnośnie UI, a mianowicie jak w temacie - chodzi mi o przeniesienie panelu "Color Management"  z Properties do bocznego panelu w "Image Editor". Nie wiem jak ten temat ugryźć.  Czy jest jakaś metoda na wywołanie takiej opcji w pytonie? A jeśli jest to mógłby mi ktoś pomóc w tej kwestii?

Pozdrawiam.
7
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 22.06.2020 15:51:55 »
@alex Pomogło, dzięki
8
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« Ostatnia wiadomość wysłana przez alex dnia 21.06.2020 13:21:48 »
@Piotr, u mnie działa, może kwestia sterowników do karty... "at least driver 441.87 (Windows) or 440.59 (Linux)"
9
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piotr dnia 20.06.2020 19:16:38 »
U mnie też OptiX przyspieszył renderowanie. W testach z 53 sekund spadło do 45. Scena byłą dosyć prosta, więc nie wiem, czy np. volumetryka lub włosy nie spowolnią Optixa na GTX-ach.

Z minusów, to odszumianie viewportu mi nie działa. Dostaję biały ekran.
10
Tender Blender / Odp: Blender 2.8 development
« Ostatnia wiadomość wysłana przez alex dnia 19.06.2020 23:31:39 »
Strony: 1 2 3 ... 10

* Zaloguj




* Losowy obrazek